02 december 2008

Länge sedan jag skrev något.

I lördags var det dags att fixa inför advent. Jag putsade fönster utomhus och Jonas städade inne. Sedan köpte jag lite julblommor. Det blev jättefint. På kvällen var vi bjudna till Ricke och Patricia. Jättetrevligt och Isac är så söt. Men man önskar att lite av hans energi kunde smitta av sig.

I söndags var det dags för den traditionella lutfisk-middagen i Trekanten. Jag, Lasse och Jonas äter lutfisk och Jullan, Inger och Menne äter vita kroppkakor. Det var fint som vanligt. Lutfisk är faktiskt en underskattad måltid. Efter middagen åkte jag och Elliot vidare till mormor och morfar. Kvällen var lite stimmig för först skulle vi till Ingemar och Agneta och fika. Min kusin Jossan var hemma från Östersund och hälsade på. Sen åkte vi ner till Moheda för att hälsa på sysslingarna Max och Emil. Hos Ulle och Markus var det fullt hus kan man säga. Det var trevligt att träffa lite släktingar och så fick vi spana huset. Det hade hänt en hel del sedan de flyttade in de har varit flitiga det var jättefint. Det var skönt att komma hem till mormor och morfar efter utflykten Elliot var trött och grinig men efter lite mat så blev han på bättre humör.

Igår var vi i Ullared mormor, morfar, jag och Elliot. Det gick ganska bra Elliot var på bra humör för det mesta och vi handlade mycket bra saker till den lille pojken. Just nu ligger han i sitt nya babygym och leker. Han är så duktig har börjat sträcka sig efter saker. Det gör han när han inte ligger och beundrar sina händer vilket är en annan roligt syssla han har för sig. Kvällen avslutade vi med att åka och hälsa på Frida och Markus i Växjö. Lisa var också där. Elliot var väldigt grinig men lugnade sig till slut. Kan säga att det varit väldigt flitigt jobbande med deras hus också. Det hade blivit sån stor skillnad sedan vi var där senast.

Nu är vi i alla fall hemma igen Elliot och jag och det är så skönt. Snart kommer Jonas hem och vi har ju inte setts på två dagar. Ikväll ska det komma en kille från Folksam vi ska se över våra försäkringar och fixa försäkring till den lille killen.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!!

Va kul att ni kom och hälsade på!! Elliot är ju hur söt som helst, trots att han spydde på mig =) Kan man få en bild på honom med de nya kläderna?

Ha det gott!!

Kramar Frida