12 december 2008

Lucia firande

Idag har vi varit på öppna förskolan och tittat på luciatåget. Elliot var tomte han var så himla fin. Det blev tidig uppstigning för den lille mannen så nu ligger han och sover lite.

Igår var en riktigt städ-dag. I alla fall började vi lite smått med julstädningen. Jag städade badrummen och gnodde badkaret ordentligt. Sen knäskurade jag stora badrummet ikväll ska jag ta det lilla tänkte jag. Det blev jättefint kan erkänna att det var ett tag jag gjorde det. Det blir inte riktigt rent alla gånger med en mopp. Sen dammade vi huset och när Jonas kom hem körde han med dammsugaren. Det är skönt att vara färdigstädad innan helgen så behöver man inte lägga tid på det.

I eftermiddag är det IKEA som gäller tänkte åka dit igår men det hann vi inte med. Ska försöka fixa lite ärenden innan Jonas slutar jobbet. Vi ska kanske hämta farmor också så får hon följa med till IKEA hon behövde visst något också. Tänk vad gjorde man innan IKEA kom till Kalmar tycker man är där minst en gång i månaden.

Dags att planera veckomatsedeln också för vi ska åka till Maxi och handla när Jonas slutat jobba.

/Anne

Inga kommentarer: