27 december 2008

Julhelgen är slut...

Det går fort helt enkelt men vilken underbar jul det blev. Man har lille Elliot i sitt liv som förgyller tillvaron och som får alla på bra humör och så blev det en vit jul också. Det började snöa på julaftons förmiddag. Jag och Jonas tog Elliot och gick en sväng i Trekanten och snön föll. Det var helt underbart fantastiskt. Fick dock lite dåligt samvete för i huset stökades det för fullt med julmaten och när vi kom tillbaka var det dusch och fixa till sig sen jullunch. Det var så gott jag åt mest av det kalla för det är ju godast helt enkelt. Men en och annan köttbulle slank också ner. Vi firade alltså hos Elliots farmor och farfar. Det var jättetrevligt och på kvällen anslöt även mormor och morfar. Faster Julia och onkel Menne var ju givetvis också med hela julafton. Kvällen avslutades med lite julmat till och tro det eller ej men det var gott även på kvällen. Tror jag hade kunnat äta det hela veckan om det var så.

Julafton fick vi sovmorgon tack vare farmor och farfar vilken var himla fint. Juldagen fixade mormor och morfar sovmorgon. Det var verkligen lyxigt. Annandag jul var vi bjudna till Linköping för att kolla på hockey. Elliots första hockeymatch live. Det gick bra och hela sista perioden fick vi se på både Jonas och jag. Det var kul att komma iväg och få lite "semester". Det får vi se till att göra fler gånger för det funkade bra. Elliot fick en jättefin tiger av Jonas jobbarkompis Steve med familj Åsa, Cornelia och Tilda. Varför det var just en tiger beror på att vi är ju Brynäs-fans och Jonas döpte den till Ove efter Ove Molin. Gulligt va´? På vägen hem från Linköping idag så stannade vi till i Braås och firade lite jul till fast det var utan julmat. Kan verkligen inte klaga på käket det var bland de bättre; stekt entrecote med ugnsstekt mandelpotatis och svampsås och till efterrätt världens godaste äppelpaj. Ja jag ljuger inte den var riktigt fin. Ska se om jag kan få receptet.

Tillbaka till julfirandet. Brossan och jag hade ju inte träffats i julhelgen så vi firade lite idag istället. Jag fick presentkort på Stadium och Brossan en pastamaskin. Mamma och pappa fick biljetter till Svensson, Svensson som ska gå på Krusenstiernska i sommar. Vi ska gå hela gänget både Jonas familj och min familj med respektive det ska bli kul. Elliot fick kläder av morbror Peter och moster Åsa vilket uppskattas nu när han verkar ha gått upp ännu en storlek och vill ha stl 68. Det går fort...

Nu är vi hemma vi stannade inte så länge vi ville hem kände vi och dessutom så var det halt på vägarna så vi ville ha god tid på oss att köra hem. Nu ligger Elliot och sover och vi ja hur ska jag säga detta. Vi spelar helt enkelt Nintendo Wii och guitar hero world tour vilket för tillfället innebär att Jonas spelar trummor. Vi ska fixa en handkontroll till så vi kan spela trummor och gitarr samtidigt. Det är jäkligt kul det här spelet och så har vi ett spel som jag tror följer med där man kan spela tennis, bowling, golf eller boxas. Det är också väldigt kul. Ännu har vi inte fått igång mikrofonen men det kommer.

Imorgon är första gången på många dagar där vi inte har något planerat direkt utan vi ska ta dagen som den kommer. Eventuellt åka in och kolla lite på Stadium rean för jag har kollat in en täckväst som är väldigt fin. Annars ska vi slappa, gå ut och gå en långpromenad och bara vara. Jonas är ledig på måndag också så det känns väldigt skönt och på tisdag ska han bara jobba halvdag. Vi ska ha Nyårsfest på här så det behöver förberedas en del men vi ska alla hjälpas åt med maten så det blir nog inte alltför kämpigt.

Innan jag lämnar bloggen vill vi i familjen Karlsson önska alla god fortsättning.

/Anne

Inga kommentarer: