27 augusti 2009

Babysim

Idag var det dags för baby-sim efter sommaruppehållet. Det var jättekul. Elliot var först lite avvaktande men det släppte efter en stund. Han gillar att sitta på kanten och kasta sig ner i vattnet mot en och så vill han gärna vara med de andra barnen på den stora madrassen.

Efter babysimmet skyndade vi oss till jobbet för vi skulle på möte vid ett. Nu var det så att chefen hade tagit fel på tiden så det var visst vid två. Som jag stressade som en idiot och så var det så lång tid kvar. Nåja man hann pusta ut innan informationsmötet sen fick man ju även mat innan så det var ju himla gutt att man slapp tänka på det också.

Idag har även Rasmus varit här och installerat larm och spotlights. Det blir skitfint nu så vi slipper den fasanfullt fula lampan i badrummet och så slipper vi den grymt fula kökslampan som satt under skåpet. Nu är det små sportlights även där. Har även spotlights i vardagsrummet nu. Allt blir verkligen superfint.

Sen måste jag nog säga att vi måste ha slagit rekord i att byta tv. Vi har bott här sen den 4 augusti och har redan bytt tv. Jonas märkte att den tv:n vi hade nere var för liten så vi skulle ha en större han hittade i och för sig en till ett bra pris eftersom kartongen var fuktskadad men tv funkade ju bra så det var gjorde ju inget. Jag klagar inte han sköter det där så bra så och det är hans stora intresse jag köper ju ljuslyktor och andra grejor med jämna mellanrum fast det klart ljuslyktor och gardiner och sånt är ju lite billigare ;-)

Ikväll var även Frida och Daniel och hälsade på. De hade med sig fint fika från Strömssons mumsigt verkligen. Daniel och Jonas monterade stereobänk och vi satt och tittade på. Bra arbetsfördelning tycker jag. Får se hur det går imorgon när Elliot vaknar om han låter stereon vara ifred. Jag är rädd för att det blir en hel del jagande imorgon.

Imorgon ska Jonas till Kosta med jobbet. Det är något jubileum som ska firas fast de kommer hem sen på natten. Men jag och svärmor Inger ska hitta på något Lasse jobbar ju också där så han är också iväg. Skulle gjort tacopaj men idag hade Uffe (han som bygger vårt hus) köpt kalmarflundror åt oss så det får nog blir sådana till kvällsmat. Det är bara för gott tycker jag och jag vet att Inger gillar det också.

Nu blir det nog tv:n en stund innan det är läggdags.

/Anne

Inga kommentarer: