28 augusti 2009

Köks-ö

Jag är så himla nöjd. Idag har varit en bra men lite jobbig dag kan man säga. Mycket folk överallt massa hantverkare. Men det är ju positivt på ett sätt för då vet man att det snart är klart men samtidigt jobbigt med en massa folk överallt inne och ute. Det var två målare som målar sista vändan med vitt. Blir skitsnyggt och jag är jättenöjd med färgvalet. Två vvs:are som kopplar avlopp på övervåningen antar jag. Två snickare som fixar med det mesta. En elektriker som fixar ström till övervåningen och till köks-ön. Så idag har vi fått vår spis infälld i köksön och inkopplat liksom vår vinkyl. Det blir nog jättebra när den är färdig helt och hållet men nu är det en bra bit kommen i alla fall. Fast jag måste säga nu har vi en induktionshäll jämfört med förra huset då var det väl keramikhäll eller vad det nu heter. I alla fall den blev ju skitsnabbt varm potatisen kokade upp på några sekunder kändes det som så det tar nog litet tag innan man vänjer sig vid den. Dessutom så funkade inte två av mina stekpannor från IKEA utan jag fick steka kalmarflundror i traktörpannan men det gick bra det också.

Kvällen har också varit trevlig. Jag hade sällskap av Inger, Jonas mamma för Jonas och Lasse är med jobbet på jubileum. Vi åt gott och drack gott och har haft en trevlig kväll. Det är inte ofta som vi träffas själva så det var väldigt trevligt. Nu ska jag snart lägga mig i sängen tror jag och läsa min Mari Ljungstedt bok. Är dock ganska trött så det blir nog bara ett kapitel eller två.

Imorgon ska vi till fam Petersson ska bli så trevlig var länge sedan man sågs.

/Anne

Inga kommentarer: