24 augusti 2009

Gnälliot

Idag har Elliot inte haft en av sina bästa dagar. Han har varit glad och pigg för det mesta men han har inte sovit så bra och rutinerna har inte kommit tillbaka ännu. Trodde väl inte att det skulle vara det idag heller man får väl ge det en vecka. Han är så rolig för han vill bara kolla vad hantverkarna gör hela tiden. Tar man bort honom för att göra något annat så blir han jättesur och skriker men oftast kommer han på bättre tankar när vi ska leka i hans rum, gå och gunga eller äta då glöms hantverkarna oftast bort för en kort stund.

Har inte fått så mycket gjort idag eftersom Elliot inte velat sova i sin säng utan jag har fått gå med vagnen. Försöker att inte få panik över det för flyttkartongerna står kvar i morgon också och gör de inte det så är det bara bonus att Jonas hunnit plocka upp lite. Han har börjat jobba idag och så typiskt att de ska börja med vintertiderna redan så han slutar inte förrän vid fem. Det tycker jag är synd men men så är det.

Vi gick runt källstorp typ fast kortade ner den via skogen. Det jag skulle säga var att jag såg en kopparorm som levde så det blev en himla omväg så lång jag kunde förbi den. Sen såg jag en huggorm men den var död. Fast jag såg den inte förrän väldigt sent så det blev på nära håll. Usch läskiga djur. Avslutade kvällen med spinning så nu är man ganska mör i kroppen.

Förresten har jag glömt att skriva att Elliot har börjat gå. Lillemannen gick 8 steg idag så det går bättre och bättre. Han tog några steg för länge sedan men sen har det varit lugnt på den fronten tills nu denna veckan när vi varit på västkusten då är det himla fart på honom och han vill släppa och gå själv mycket. Det är ju bra fast det hade ju inte gjort något om han dröjde lite. Man hinner ju inte med han växer för snabbt tycker jag.

Nu blir det fotboll sen sova...

/Anne

Inga kommentarer: