13 augusti 2009

Vilken härlig dag...

Vad roligt det är att fylla 30 år faktiskt inte alls så hemskt som man trodde. Men visst 30 det ger respekt inget annat för man har en hel del livserfarenhet som man inte hade vid 20 år. Man har varit 20 år och gjort allt det där man ska göra när man är 20 år så nu ska man väl gå vidare och ta nästa steg. Fast det känns ju som man har gjort när man sitter här i nytt hus, en underbar äkta hälft och så ett fantastiskt litet energiknippe till Elliot. Man kan ju inte ha det bättre. Sen har man ju dessutom flyttat och köpt inte ett utan är inne på sitt andra och förhoppningsvis sista hus i livet här ska jag alltid bo för det är så jobbigt att flytta. Dessutom vuxenpoäng på ICA kort och frenetiskt återvinnande av kartonger, plast, glas, tidningar mm. Är man vuxen eller är man vuxen?

Nu lämnar vi detta traglande om att bli tant tycker jag för jag vill istället berätta om min underbara födelsedag. Idag har varit en innehållsrik dag måste jag säga. Vi steg upp strax innan åtta Jonas och Totten lämnade födelsedagspresent och blommor i sängen. Det visade sig vara nycklar i mitt paket så jag förstod inget. Trodde att han drev med mig men det var ju en alldeles sprillans ny röd fin cykel som jag fått. Vad glad jag blev för min gamla citybike alltså den är ju fin och så men det är så små däck och det gör att det blir jobbigt att cykla. Den nya går som ett skott. Perfekt. Efter frukost och en del smågrejor så åkte vi in till stan först handlade vi lite fika på bästa stället i staden Strömssons sen bar det av till Skälby. Där tittade vi en hel del på djuren, fikade och Elliot gungade lite. När det var avklarat åkte vi in till stan och åt lunch och gick och kollade lite. Jag hittade klädhängare på Lagerhaus. Jättefina vi är supernöjda med dem. Sen var vi på banken och skrev på lite papper. Åkte till Sportson och köpte en cykelhjälp till Totten och så lämnade vi över vår gamla skänk äntligen fått den såld. Sen for vi hemåt. Elliot fick lite mellanmål och så bar det av på premiärturen på cykel. Det var så mörkt bortåt Källstorp så det fick bli en cykeltur i samhället och så cyklade vi förbi svärföräldrarna för att checka lite innan vi drog hem. Kvällen har ägnats åt att förbereda lite inför morgondagens drabbning. Då kommer mina föräldrar och Jonas föräldrar och vi ska fira min födelsedag det ska bli trevligt. Sen avslutade vi med att hämta mat på Ernesto pasta så himla gott och lite rödvin till det. Smaskens.

Nu blir det nog lite tv innan det är sängdags.

Godnatt

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Än är det inte försent att gratulera !! kram på den stora dagen från Annicka m fam