11 januari 2014

Hemma igen

Nu är hela familjen samlad igen och hemma. Skönt tycker jag. Jonas åkte till Las Vegas i måndags med jobbet. De skulle gå på den årliga elektronikmässan där. Jag, Elliot och Elsa var själva hemma i början av veckan. På torsdagen efter Elliot slutat förskolan åkte vi till bruket för att få lite avlastning och sällskap.

På torsdagen kom brossan och Åsa och vi åt och hade det trevligt. På natten blev dock Elsa magsjuk. Så himla synd om den lilla busan. Usch det är verkligen inte kul. Sen tänkte man ju att snart blir väl jag själv sjuk men vi har klarat oss allihop. Läste på nätet att det fanns någon variant som främst barn fick och vuxna kunde få. Det var väl något sånt hoppas vi för ännu har ingen annan blivit sjuk. Elsa är ännu inte helt pigg. Hon har kräkts lite idag. Elliot var nöjd med resan till mormor och morfar. I fredags var vi ute och gick lite då mötte han dels hundar vid lekplatsen och på vägen hem hade de träffat på en lite labradorvalp som bara var 15 veckor. Han var jätteglad. Jag missade valpen passade på att ta en löprunda när mamma hade barnen så halvskönt väder runt 0 grader kallt men skönt när man kom igång.

Idag kom Jonas hem från Vegas. Vi åkte hem lite tidigare och så jäklar typiskt glömde jag mina nycklar hos mamma och pappa. Vi hade dem när vi var ute och gick och mamma låste upp och hängde dem där hon brukar hänga sina nycklar. Jippi när vi kommer till Trekanten upptäcker jag att vi inte har några nycklar med mig. Fasen också sen visste jag att Jonas hade lämnat sina nycklar hemma så nödlösningen var att ringa svärmor och hon kunde möta upp mig och lämna deras nycklar. Sån tur i oturen får man säga.

Fick väldigt mycket fina presenter av min kära make. Fasen vad billigt det är over there. Mest nöjd är jag för mina nya Asics som är mkt färgglada och fina.

Fortsatt trevlig helg så får vi se om snön faller imorgon.

/Anne

Inga kommentarer: