20 januari 2014

Ny vecka nya möjligheter

Vilken helg vi haft. Så mysig. Vi inledde fredagen med en tur till Lattjoland på eftermiddagen. Elliot tyckte det var en tråkig fredag så jag tänkte vi hittar på något. Faktiskt så finns det en hel del för lilla busan att göra också. När vi kom dit var en annan familj från Trekanten där så vi tog sällskap. Elliot och deras pojkar lekte för fullt. Det var trevligt. På kvällen var jag med jobbet på nyårsrevyn och innan dess åt vi på Källaren Kronan. Som vanligt mycket trevligt. Träffade en ny kollega också. Hon vikarierar för mig sedan i onsdags eftersom ordinarie vikarie är sjukskriven.

Nåväl på lördagen höll Jonas på med att fixa med travet så jag, Elliot och Elsa gav oss iväg till skogen som de brukar gå till med förskolan. Mysigt att se och så hade vi lite fruktstund. Elsa kröp runt och verkade trivas hon också. Vi hade ju räknat med lite snö till helgen och pulkaåkning med det gick inte så bra. Innan mörkret inföll så tog jag mig en löprunda. Så skönt sprang mest i slingan en mil blev det till slut i hyfsat tempo.

Igår åkte jag och Elliot till simhallen i Kalmar och hade det mycket mysigt. Elsa och Jonas höll sig på hemmaplan. Tror inte jag åkt vattenruschbanan så många gånger men kul var det. På kvällen var det dags för första step-passet på väldigt länge. Känner att jag fick en del träningsvärk mest i rumpan, men det var väl bra ;-).

Denna veckan var det dags för öppna förskolan i Trekanten att starta efter jullovet. Det var jättetrevligt att träffa alla. Elliot lekte för fullt med kompisarna och det märktes på Elsa att hon tyckte det var kul att vara tillbaka.

Nu har vi ätit lunch och snart bär det av till stan för lite ärenden och sen tror jag vi åker förbi Skälby och kollar lite. Det var väldigt länge sedan vi var där.

/Anne


Inga kommentarer: