05 januari 2014

Hockeyfinal

Nu sitter man som på nålar och håller tummarna. Halvfinne är jag men jag håller definitivt inte på Suomi.

Annars har det varit en skön helg och än är den ju egentligen inte slut eftersom måndagen är röd. Men Jonas jobbar så det känns som en helt vanlig söndag. Haft en mysig helg. Fredagen var Jonas födelsedag och Jonas var ledig. Så mysigt. Förmiddagen blev lugn och vi slappade lite. Lekte en del och byggde clics. Fantastiskt roligt att bygga med. Elliot och jag byggde en triceratops. Elsa fick sova lite förmiddag sen lunch och därefter avfärd till simhallen i Nybban. Den går verkligen hem för båda barnen än så länge. Elsa tyckte det var kul i den minsta bassängen och kunna stå och plaska var roligt. Sitter man ner är det för djupt än så länge. Elliot och Jonas badade en del i den stora bassängen. Elliot är så duktig han håller sig flytande och simmar kortare sträckor. Blir bra att simskolan börjar nu igen nästa vecka så släpper det nog snart gissar jag.

Lördagen firade vi Jonas med Jonas föräldrar och mina. Trevligt och så god mat. På kvällen blev det lite kortspel med mamma och pappa. Jag vann en omgång så det var kul. Idag hade vi utflykt på programmet. Men först fick vi sovmorgon. Mamma och pappa gick upp med Elsa när hon vaknade strax innan sju. Vi tänkte vara hurtiga och springa en runda på förmiddagen men det blev sovmorgon istället och det var inte fel. Sen åkte mamma och pappa till Kalmar för ärenden och vi begav oss in till slottet. Det var så länge sedan vi gick runt i borggården och så kollade vi in nya bryggan vid Kalmarsundsbadet. Det blir verkligen bra badplats. Vi var där en del i somras men nu har det hänt ännu mer.

Eftermiddagen körde jag ett intervallpass. Skulle sprungit med grannen men vi fick inte ihop det så jag gav mig ut i duggregnet. Det är verkligen mitt värsta att köra intervall men ibland är det bra att göra det så man får lite tempo i sin löpning. Men det är så man vill kräkas mellan rusningarna. Halt var det också så det kändes lite lurigt i spåret. Men man är nöjd när man kommer hem.

Nu hejar vi på Sverige så det blir ett juniorVM-guld.

/Anne

Inga kommentarer: