26 januari 2014

Lördagens aktiviteter

Det var konstigt i fredags att inte ha busen hemma. Men han hade det mysigt med farmor och farfar. På lördagen hade jag lite sovmorgon så gick Jonas och Elsa upp. Efter vi plockat och fixat lite på förmiddagen blev det en tur in till stan. Det var jättelänge sedan vi åkte in en lördag och gick på stan. Skönt för vi hade ingen lista att beta av utan gick mest och kikade lite där vi ville. Det var tänkt att vi skulle fika på det nya théhuset men det såg väl fullt ut så vi gick till Espresso House. Det var mysigt med fika där också. Det blev i varje fall fyndat nya gardiner till köket som jag ska sy och fixa nästa vecka tänkte jag och en handväska till mig.

När vi kom hem var Elliot fortfarande med farmor så jag tog en löprunda medan Elsa sov och Jonas kollade på hästarna. Så skönt att springa i slingan med skogen som gav lä. På vägen dit och hem blåste det rejält och kyliga vindar är det också, brrr.

Idag blir det en vända till stugan. Hoppas solen kan titta fram lite det vore gutt.

/Anne

Inga kommentarer: