25 november 2008

Läkarbesök

Idag har Elliot varit på 6 veckors koll. Läkaren tyckte han hörde svaga blåsljud på hjärtat som kan bero på hans infektion så vi ska komma på ny koll den 10 december. Han sa att det säkert inte var någon fara men man blir ju ändå lite orolig. Annars var allt bra. Han är en stark liten krabat.

Jag är lite piggare idag inte ont i halsen. Elliot är däremot fortfarande förkyld och jag tyckte nästan det var värre inatt. Får hoppas han blir av med den snart. Imorgon är det baby-cafe dags men vi får nog ställa in. Det är ju inte så bra om Elliot är sjuk får se om han har repat sig tills tills imorgon.

Ikväll åkte jag in till stan en runda och handlade lite blommor och pyssel. Jag har gjort en jättefin adventsljusstake. Nu bara längtar man tills man får plocka fram alla stjärnor och ljusstakar. Det blir så ljust och fint i alla fönster vid den här tiden på året. Det får bli storstädning på lördag och sen att pynta. Jag har köpt två azaleor får hoppas att de lever en månad i alla fall. Köpte även en vit amaryllis och vita julstjärnor. Har en benägenhet att glömma att vattna så vi får se hur länge de lever. Men jag kan stolt berätta att en av mina orkidéer blommar om. Jag tror det är tack vare vår kassör Anki, på jobbet. Hon tipsade om att använda vattnet från torktumlaren som är kalkfritt. Sänker ner orkidén en gång i veckan. Perfekt.

Nu är det snart andra halvlek i champions league ska se den tänkte jag. Lyon verkar vara väldigt bra.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hoppas Elliot och du mår bättre idag. Faster Julia har blivit sjuk nu... Snart får vi adventspynta, då piggnar vi nog till. Stor kram!