26 november 2008

Snart är det advent

Jaha då har mer än halva veckan gått. Det går så himla fort. Idag har jag faktiskt känt mig riktigt pigg i förhållande till de senaste dagarna. Elliot hade en snuvig natt med lite hosta men har verkat bättre ikväll. Hoppas hans förkylning är på väg bort också. Har ätit kiwi och clementiner som gett massor med c-vitamin det har nog hjälpt.

Har börjat städa inför advent också. Egentligen är det väl inför jul till och med. Har börjat röja i skafferiet hittade tre olika öppnade förpackningar med röda linser. Använder det ganska sällan märkte jag. När jag köper nytt så glömmer jag slänga den gamla utgångna förpackningen. Nåväl nu ser det riktigt bra ut på ena sidan. Började med andra sidan men den var inte lika rolig. Massor med ljuslyktor och pynt och grejor. Vet inte var jag ska börja. Jag hann inte färdigt så nu står massor med grejor på strykbordet och överallt. Ska fortsätta imorgon. Det tar ju lite tid när man blir avbruten med jämna mellanrum av en son som också vill ha uppmärksamhet.

Ikväll kollade vi på champions league. Liverpool vann jippi. Jag slötittade lite samtidigt som jag gjorde lite pedikyr man får inte bli helt förslappad bara för att man är mammaledig men jag skulle nog behöva klippa mig också för frisyer är inte längre vad den borde vara. Hmm det blev ju en himla bra mening undrar vad min svenskalärare skulle säga om han fick se den.

Nu är det sovdags minsann för imorgon väntar fortsättningen på mitt stökande. Ska försöka hinna med att rensa bland mina skor. Har sommarskor och vinterskor i en salig blandning på många olika ställen. Det är ju inte så bra.

/Anne

Inga kommentarer: