17 november 2008

Måndag

Igår sa jag till Jonas att jag ska se till att inte sova så länge som Elliot på morgnarna utan försöka ta mig upp och istället vila lite på eftermiddagen. Tji fick jag det gick ju sådär. Vi gick upp när Elliot hade ätit färdigt vid åtta-tiden men vid nio somnade Elliot igen i babysitterna så då gick vi och la oss i sängen istället. Jag hade en tanke att jag bara skulle sova till kl 10 men när klockan ringde stängde jag av den och istället vaknade jag av att telefonen ringde vid kl 11. Men imorgon ska jag göra ett nytt försök.

Nåväl vi fick lite gjort i alla fall vi har tvättat och så har vi varit ute och gått i en timme. Det var himla skönt väder idag. Fint att det äntligen börjat bli lite kallare. Ikväll har jag även testat gymmet. Det var så himla skönt bara att sätta sig på motionscykeln för uppvärmning kändes så himla gutt. Gym-maskinen är inte det enklaste men Jonas ska lära mig alla inställningar. Det går verkligen i princip att träna alla muskelgrupper. Sen försökte jag köra lite ABS mag och ryggträning efter men då tog det stopp efter halva programmet. Få nog ta köra igång lite succesivt. Kommer förmodligen har ganska ont i kroppen imorgon men det är bara fint eftersom man äntligen har kommit igång.

Imorgon ska jag jobba lite på eftermiddagen. Jonas ska vara lite pappaledig. Jag ska hjälpa Pia med lite struliga grejor. Kan vara kul att känna på verkligheten lite innan man kommer tillbaka till mammaledigheten igen. Det gör mig verkligen ingenting att hoppa in lite bara man gör det på sina egna villkor.

Måste även kommenterar lite från fotbollsgalan. Det var ju helt fantastiskt att Victor och Nanne fick pris det var de värda. Att Ingelsten skulle inte fick pris för bästa forward var väl kanske inte helt oväntat. Men det är ju häftigt att vara nominerad.

Känner mig inte särskilt trött nu trots att klockan är halv elva. Konstigt, hihi...

/Anne

Inga kommentarer: