08 maj 2009

Äntligen fredag

Det var länge sedan jag bloggade har verkligen inte haft någon som helst lust till det. Onsdagens resa var jobbigare än jag trodde det skulle bli. I varje fall bar det av till Stockholm flertalet anställda på Kommunal. Allt för att få information om att de nya centren ska hamna i Malmö, Stockholm och Sundsvall. Man blir ju inte förvånad för jag trodde inte att något skulle hamna i Kalmar men Stockholm trodde jag inte. De har haft svårt att rekrytera folk till det innan varför skulle det vara bättre i framtiden. Det kändes fruktansvärt meningslöst att åka upp till Stockholm och jag är faktiskt ganska besviken på Ylva Thörn för hon lämnade mötet pga begravning och det är väl ok men då får man faktiskt lösa det genom att flytta mötet eller något. Jag tror personligen att Anders Bergström vore väldigt intressant ämne att ägna en hel c-uppsats till. Jag har nog aldrig träffat en sämre ledare i hela mitt liv. Alltså hans förmåga att vända en hel personalgrupp emot sig på 3 sekunder är ju helt fantastisk. Det känns som om en mer inkompetent person på den platsen kunde de nog inte hitta.

Nu gäller det bara att lägga det bakom sig och fokusera på att hitta ett nytt jobb. Jag hoppas att alla mina jobbarkompisar får jobb nu så kan de stå där utan personal.

Igår var jag så trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Elliot hade fått utslag på rumpan mm så han hade jätteont stackarn. Satt och gungade honom hela eftermiddagen känns det som. Smörjde och höll på. Men det blev bättre till kvällen och idag är det väldigt mycket bättre. Det är så skönt. Man mår verkligen inte bra själv när ens barn mår dåligt.

Ikväll ska vi på kalas hos Jullan. Hon fyller år imorgon men det blir firande idag eftersom Menne ska jobba. Elliot sover lite middag nu på tvären ska skicka bild snart sen ska vi nog bege oss ut och gå lite. Har städat hela förmiddagen och hunnit tvätta tre tvättar än så länge och det är bara två kvar. Pust men man har extra energi när man får sova. Igår när Jonas kom hem sov jag en timme och sen somnade jag halv elva och vaknade inte förrän vid sex när Elliot vaknade. Jonas steg upp så jag kunde snoozza en timme. Det var så skönt. Tack vare extra energi har jag plockat undan, dammsugat och torkat golven så nu kan det bli helg och vi kan umgås hela familjen. Så skönt det ska bli. Fast vi har en del planerat. Jonas ska springa kyrkstafetten imorgon på Öland och på kvällen skulle de träffas och ta en öl och så. Mamma och pappa kommer och hälsar på imorgon till på söndag. De har inte träffat Elliot på ett tag så det ska bli kul för honom att visa sina färdigheter och sina tänder. På söndag får väl bli slappedag. Jag ska spinna vad det tänkt vid fem.

/Anne

1 kommentar:

thessan sa...

Ska Jonas också springa i morgon min syster ska också dit och springa så vi åker över hela familjen och hejar på henne :) då kanske vi ses om ni också följer med?
Ha en härlig helg
Kram