12 maj 2009

Ska packa lite...

Har tvättat och lagt fram lite grejor till resan till Gotland imorgon. Ska bli så trevlig att åka iväg även om det bara är för en natt. Fast även om det bara är en natt så är det väldigt mycket som man måste ha med sig känner jag. Det får bli till att prioritera för bagaget är inte hur stort som helst och vi är fyra vuxna och så Totten också förstås och hans vagn tar ju en ganska stor del av bagaget. Det blir spännande att se hur det ska gå vi vill ju också gärna shoppa lite kan jag tänka mig men kläder tar ju faktiskt inte så stor plats ;-)

Har haft en bra dag så här långt. Jag och Elliot var vakna tidigt och jag kände mig inte trött så jag tog tag i återvinningen. Gick ut med allt i bilen så lämnade Jonas det när han körde på morgonen. Hela bagaget var proppfullt det var ett tag sedan vi var och lämnade. Nu ska jag dammsuga lite i skafferiet för nu kommer man fram där. Vi har även gått runt Ingelstorp det var skönt. Jag upptäckte att de har satt upp provisoriska fartgupp där Grisen blev ihjälkörd. Det är ju lite intressant för den vägen är ju inte supertrafikerad. Så en gris ihjälkörd och så fixar man fartgupp seriöst liksom. Jag kan säga att det skulle behövas lite fartgupp på Kläckebergavägen eftersom de bilar som kör från Kläckeberga på väg in i Smedby oftast inte håller 50 km i timmen som man ska. Men det klart vad är ett litet påkört barn mot en ihjälkörd gris man blir ju faktiskt lite förbannad. Visst ska man köra lugnt där också så klart men det är intressant hur snabbt just dessa tillfälliga gupp kom fram. Det måste ju vara en med kontakter på vägverket eller?

/Anne

Inga kommentarer: