20 maj 2009

Baby-café

Inatt var Jonas uppe och tog hand om Elliot när han vaknade. Jonas var ledig idag. Tror att Elliot drömmer en hel del. Det är mycket intryck om dagarna särskilt för lille totten som är så väldigt nyfiken. Han var väldigt morgonpigg också Jonas var uppe med honom först sen tog jag över vid sju-tiden. Han somnade om senare så vi fick några timmars sömn till. Det var fint.

Höll på att glömma att berätta om igår. Då var vi på BVC och vägde, mätte och så var det Boel-test för lillemannen. Det gick jättebra han är ju så nyfiken som jag redan sagt så han vred på huvudet så fort det plingade till. Han är för rolig. Sen pratade vi lite vi har en ny bvc tant för den gamla var bara tillfällig. Måste säga att den nya är mycket mycket bättre. Den förra var så stressad och så bokade hon oss fel. Jag hon var inte så strukturerad om jag säger så. Trevlig men det räcker inte alltid.

Idag har vi varit på baby-café. Lite synd var det för Elliot hade sovit dåligt och var jättetrött efter vi hade haft sångstund så vi fick gå hem tidigare. I och för sig var Jonas hemma så vi ville ju hem också. Men det hade varit trevligt att sitta kvar och snacka lite till för både Emma och Therese var där med sina barn. Emmas fästman var också där. De är från föräldragruppen och det är alltid trevligt att träffas.

När vi kom hem från baby-caféet sov Elliot lite till så jag passade på att kolla lite på det nya ABS passet. Ska ha genomgång av det på söndag och det kan vara bra att vara lite förberedd. Man är ju inte där ännu men det kändes bra. Ska försöka komma igång och köra det hemma lite ibland så är man där snart.

/Anne

Inga kommentarer: