28 maj 2009

Babysim

Snart helg igen fast det är ju klart inte lika kul att åka hem till föräldrarna utan Jonas men det är bättre att vara där än hemma själv hela helgen det är inte så kul. Idag har varit en fullspäckad förmiddag. Jonas åkte flyget tidigt idag så han tog bilen dit så skulle vi gå och hämta den sen. Jag är väldigt glad för att vi inte väckte totten vid kvart i sex för han sov ända till åtta och jag med. Det var så skönt. Han vaknade bara en gång inatt vid halv fem så fick han välling och somnade om. Kände mig riktigt utvilad vid åtta det var länge sedan man hade den känslan. Det var inget vidare väder när vi steg upp så jag började planera för att plocka fram regnkläder men vilken tur vi hade för när vi skulle gå kvart över nio så hade det slutat regna och solen var nära att titta fram. Insåg att jag räknat lite snålt med tiden så det blev till att gå/springa bort till flygplatsen för vi skulle ju vidare till babysimmet. Stressade som bara den och så var vi jättetidiga men hellre det än att man är jättesen till simhallen. Det var kul idag Elliot klarade av att hålla sig i kanten själv två gånger utan att jag höll i honom. Han är så duktigt sen är han väl inte lika aktiv i vattnet som vissa av de andra barnen. Han är lite lat tror jag och glider mest med och kollar på omgivningarna. Men det kommer väl det också så småningom.

När vi kom hem från äventyrsbadet var det dags för lunch. Elliot somnade i bilen han var jättetrött men vaknade när vi kom hem så han fick lite mat sen ville han först inte sova så han lekte lite men det märktes att han var trött. Vid två-tiden kom han till slut till ro och sov drygt två timmar. Det är jobbigt att vara på baby-sim.

Jag hann med massor betala räkningar och ringa en massa samtal. Eftermiddagen fixade jag lite mat till Elliot och frös in. Alltid bra att ha lite färdigmosad mat som man bara kan tina.

Nu ska jag kolla lite på fotbollen innan jag ska packa för morgondagens resa. Jonas ska ju flyga till Stockholm och jag ska till föräldrarna. Ska hälsa på Marie imorgon och på lördag kväll ska jag till Frida på grillfest och mamma och pappa ska passa totten. Det är planerna än så länge får se vad som händer mer.

/Anne

1 kommentar:

Ulle sa...

Hej Anne! Det vore jättekul att träffas i helgen, vi är hemma på lördag dag och troligen söndag dag. Vi kan kanske titta upp till Bruket en runda, det ska bli kul att träffa lillkillen nu när han inte är ett litet knyte längre:-)