26 maj 2009

Kan inte sova

Är nog egentligen trött men kommer inte till ro. Inatt var Elliot vaken många gånger så jag passade på att sova på förmiddagen när Elliot sov. Kanske det som gör att jag inte kan sova nu. Nåja jag ska skriva lite så hoppas jag att jag kan sova sen.

Idag har varit ytterligare en dag men fantastiskt väder. Solen skiner men det blåste lite mer idag. Märktes inte så mycket när vi var ute i trädgården men när vi gick till affären så var det lite kyligare. Elliot kryper som bara den och så ska han resa sig mot allt. Han försökte ställa sig upp genom att hålla i parasollfoten idag. Det gick väl sådär man får vakta honom hela tiden. Försökte ha honom att sitta i babysittern en stund då kommer han ju ingenstans men det var inte så kul. En liten stund sedan var det tråkigt.

Det har varit en bra dag måste jag säga och även kvällen. Jonas klippte gräset det var verkligen behövligt det växer som ogräs fast det är ganska mycket ogräs också i gräsmattan kom jag på. Det är nog förklaringen. Jag och Elliot lagade mat eller rättare sagt Elliot övervakade och åt majskrok medan jag lagade mat. Gjorde en skinkfrestelse och en lasagne. Vi åt skinkfrestelsen idag och imorgon ska vi ha lasagen. Svärföräldrarna kommer också för de ska vara barnvakt. Förra gången hann jag inte fixa mat till dem och det måste man ju när de är så snälla och ställer upp att passa totten. Jag och Jonas ska på bio det ska bli så kul. Vi träffas ju inte på så länge sen för Jonas ska till Stockholm dels över dagen på torsdag då han kommer hem på kvällen och så upp igen med flyg på fredag och så hela helgen när det är Elitloppet. Jag ska passa på att hälsa på mamma och pappa en runda. Vilket i och för sig ska bli trevligt men jag hade gärna haft min Jonas hemma. Dessvärre missar vi mors dag på söndag för Jonas kommer hem så sent vi får väl fira det på måndag istället för man får ju inte glömma bort mors dag.

Nu ska jag försöka sova lite.

Godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: