21 maj 2009

Händelserik dag...

Vad vi har hunnit med mycket idag. På förmiddagen städade vi sen bakade jag muffins och Jonas fixade pastasallad för vi skulle ha lite picknick. Patricia ringde och bjöd oss på fika så det blev lite brådis att ge sig iväg. Men vi hann med picknick i stadsparken och så liten promenad runt om i Kalmarsundsparken och gamla stan. Det var mysigt.

Vid två var vi hos Ricke, Patricia, Isac och lilla Ida. Jisses vad hon var liten. Så söt så söt. Elliot såg ut som en jättebebis. Det var jättekul att få se det lilla underverket idag på pricken en vecka gammal. Isac var så stolt hade handlat en tavla på Bauhaus till henne med något rosa Disney-motiv. Nåja kanske inget som Patricia egentligen ville sätta upp i Idas fina nya rum men han var ju så söt och hade handlat den till sin lillasyster.

När vi kom hem gick jag och Elliot en runda medan Jonas fixade lite i trädgården. Skulle till affären och handla lite. Köpte bröd till Elliot han fick prova lite och det gillade han. Han behöver lite variation i sin kost. När jag kom hem var det fotboll på tv:n tack Tobias Carlsson säger jag bara. Målet satt långt in men ack så viktigt det var.

Nu kollar vi på en film som jag spelade in för länge sedan den är väl sådär funderar på om man skulle titta på Bonde söker fru. Vi har aldrig sett på varken det eller ensam mamma söker för det är ju så fruktansvärt tragiskt att utnyttja dessa människor i det syfte som görs. Nej nu känner jag att jag kan nog inte gynna den sortens televison ändå när jag tänker efter. Får bli något annat.

/Anne

Inga kommentarer: