22 maj 2009

In till stan och shoppa

Idag har vi mest slappat på förmiddagen. Jag har passat på att duscha och fixa iordning mig medan Elliot sover. Nu väntar jag på att han ska vakna så ska han få lite lunch. Jonas kommer hem på lunchen och äter så tar jag bilen efter jag lämnat av honom. Perfekt ska vi ner på stan liten sväng sen ska vi handla på Maxi. Har inte storhandlat själv med totten innan men han brukar ju vara snäll så det borde ju gå bra. Han är oftast nöjd bara han får vara med.

Hyftsat väder idag lite mulet men annars ok. Det regnar inte längre i alla fall. Var vaken vid fyra idag på morgonen och då var det så ruggigt ute. Usch och fy nej nu vill vi ju ha sommar. Eller kanske det blir en sådan äkta svensk sommar med regn. Hoppas verkligen inte det för hela familjen ska ju vara lediga hela juli och tre veckor i augusti. Det ska bli så fantastiskt skönt. Fast det klart vi har ju en del att göra eftersom nya huset ska vara inflyttningsklart den 1 augusti. Eller rättare sagt bottenvåningen övervåningen får de lite längre tid på sig. Nu är det inte många dagar kvar till de börjar gräva och greja. Ska bli så kul att följa byggnationen. Får väl lägga upp lite bilder på bloggen så ni får se också.

Förresten Camilla nästa gång ni har vägarna förbi Kalmar måste ni stanna om ens bara för en kopp cappucino. Jag börjar bli riktigt bra på det. Alternativt kan jag fixa en fin choklad/cappucino. Inte helt fel det heller.

Ha en bra dag

/Anne

Inga kommentarer: