01 maj 2009

GRISEN ÄR DÖD

Japp det är det senaste. Jag har ju tidigare rapporterat om det vietnamesiska hängbuksvinet Anita som bor i huset som ligger där jag brukar promenixa. Nåväl nu är det så att detta svin har fått härja fritt och gå lite som det själv tycker. Det är ju högst olämpligt att det får gå på vägen eftersom det där kör bilar. Nu gjorde ju svinet just detta igår kväll och hem åkte Rickes pappa Jan-Evert i godan ro. Helt plötsligt kom svinet upp på vägen och kraschade med bilen. Bilen blev skrot och svinet dog. Så var den sagan slut.

Har haft en jättetrevlig kväll och firat valborg dock utan brasa. Elliot hade lite svårt att sova först med till slut somnade han som en gris och man fick äta lite. Sen traskade vi hem genom Smedby. Jisses vad rädd jag blev när vi gick och jag såg en grävling springa över gatan och försvann in i en villaträdgård. Den var stor.

Nu ska vi gå och sova. Tänker på min kära kusin som snart påbörjar sin resa till Karibien. Hoppas du får det jättefint och jobb inte ihjäl er nu....

/Anne

Inga kommentarer: