11 maj 2009

Händelserik dag...

Helgen gick fort fullt upp kan man säga. I fredags var vi på kalas Jullis fyllde år. Det var jättetrevligt med god mat och trevlig sällskap. Jonas skulle springa kyrkstaffetten så det blev inte så väldigt sent. Vilket var tur eftersom Elliot vaknade vid halv sju och var nöjd med sin sömn så jag gick upp med lillemannen. Jonas åkte senare på förmiddagen så jag och Totten var hemma själva. Mamma och pappa kom vid lunch så när vi var klara så åkte vi till IKEA för att äta lite och handla lite ramar. Vi skulle åkt och kolla på Jonas när han sprang men det hann vi inte tyvärr.

Igår var vi och kollade på tomten med mamma och pappa. Nu börjar det hända saker. De har röjt och snart ska de börja gräva. Till helgen ska vi nog ta och reka lite klinkers, kakel och tapet. Får börja planera lite smått har köpt lite inredningstidningar och försöka få lite inspiration. Eftermiddagen ägnades åt att sätta samma spinningpass. Kan säga att det tar ganska lång tid. Åkte in till äventyrsbadet och testade lite musik och sen var jag med på ABS-passet och Spinningen. Spinningen känns jättebra men ABS fy fasen vad jag har ont i magen. Träningsvärk ajajaj. Det var inget enkelt pass det dröjer nog innan jag instruerar i det igen. Ska försöka köra lite hemma. Det kommer ett nytt pass denna veckan ska försöka lära in det. Det är ju himla kul att instruera sådana pass tycker jag men samtidigt väldigt jobbigt.

Måndagen har gått jättefort. Elliot vaknade tidigt och man steg upp väldigt trött. Men han vi lekte lite och han fick lite gröt sen somnade han om. Han sov till halv tio. Det var så skönt kände mig riktigt utvilad. Patricia bjöd in till lite fika och det tackar man ju inte nej till. Han hade gjort fruktsallad och det är ju mitt bästa. Traskade hemåt via Ica och handlade lite mat till Totten inför Gotlandsresan. Väl hemma var klockan mycket så det var bara att ta en snabbdusch, äta lite sen kom Jonas hem och bytte av en. Jag skulle in till jobbet för vi hade utbildning i Vista. Det var en jättebra utbildning vi har ju det hemma så det kommer ju till användning redan nu och jag får hoppas jag kommer ihåg det till jag börjar jobba igen. Avslutningsvis stressade jag hem för att åka vidare med Jonas till öppna förskolan. Den var andra och sista tillfället i utbildningen i första hjälpen med inriktning mot barn. Verkligen jättebra utbildning om någon funderar på att gå, rekommenderas den varmt.

Nu är jag bara så nöjd för snart åker vi till Gotland, Kalmar FF vann igen och måndagen är snart till ända och man kommer närmre helgen.

/Anne

Inga kommentarer: