20 februari 2009

Fredag och snart helg

Japp då var det helg igen. Det är så roligt för då är hela familjen samlad.

Igår var vi och hälsade på Jullan och Menne i nya lägenheten på varvsholmen. Jisses vad fin lägenhet. Splitter nytt bara en som bott där tidigare. De har både diskmaskin och stor balkong det hade man inte varit ledsen för när vi bodde i lägenhet. Det är verkligen en jättefin lägenhet. Men det blev bara en blixtvisit med fika för Elliot var hungrig och trött så vi åkte hem tidigt. Sen åkte jag och Jullan in till IKEA. Jag behövde lite smågrejor och Jullis också. Det är fint att handla torsdagkvällar upptäckte vi för det var så lungt i varuhuset. Fast man blir lite förvånad att det är barnfamiljer där med ganska små barn. Klockan var ju halv nio man tycker de borde ligga hemma i sina sängar och sova vid den tiden.

Nåja idag har vi inget planerat. Vi ska väl ta och gå ut i det vackra vintervädret i eftermiddag och gå en långrunda, ska jag kolla lite på skidor nu under förmiddagen. Känner mig väldigt trött. Jonas var hemma innan vi testade om vår vagn går in i en Audi A6. Kanske lite sent påkommet eftersom Jonas beställde bilen i måndags men vi kände på oss att det skulle gå bra det är ju kombi. Det blir en svart Audi A6 avant. Jag hade bara ett krav och det var att bagageluckan skulle gå att stänga med en knapp. Vi lånade en volvo en gång som hade det och det är väldigt praktiskt. Annars hade jag inga andra krav på extrautrustning. Det dröjer ju ett tag innan den levereras men man får ge sig till tåls tror den kommer runt den 20 april. De ska ju bygga den nu så det tar ju lite tid.

Nu är han jätteledsen lillemannen så jag får nog hämta honom. Han är jättetrött men vill för tillfället inte sova.

/Anne

Inga kommentarer: