04 februari 2009

Så jävla tråkigt

I dag var det möte på jobbet. Har väl inte riktigt förstått vad som sagts men det lutar åt att mitt jobb kommer att försvinna. Det ska effektiviseras och sparas pengar så det ska bara finnas en ekonomifunktion för hela kommunal och det kan man ju lista ut med arslet var den kommer hamna när det är en massa 08 som bestämmer. Jag blir så irriterad de sitter och bestämmer en massa saker i Stockholm med hjälp av en svindyr konsult men tänker inte på vilka konsekvenser det har för andra intressenter typ anställda och medlemmar. Men vi ger inte upp utan kamp det ska de har klart för sig. Det skulle ta 6-12 månader att införa enligt konsulten och än är det inte färdigklubbat men det är väl bara till att gå in på ams hemsida och börja leta. Än är man ju föräldraledig men det kommer man inte vara för evigt. Jag säger bara det nästa jobb får inte vara på ett fackförbund så är det bara.

Kvällen har i varje fall varit trevlig vi handlade lite på vägen hem och så gjorde vi köttfärssoppa. Jag gillar det vår är med linser och risoni mums mums. Elliot testade sin hoppgunga idag igen. Han är fortfarande lite skeptisk men han tyckte det var ganska kul.

Nu kom Jonas och tryckte på mig min nya Liverpoolmössa. Jag är så söt så. Han hoppas att det ska hjälpa dem att slå Everton i FA-cupen. Vi får väl se det blev lika mellan dem när Liverpool spelade hemma får se hur det går för dem på bortaplan.

Imorgon ska vi till BVC sen ska vi gå en lååång runda runt Ingelstorp. Ska vara där redan vid 10 pust. Det är verkligen tidigt för det tar ca 30 minuter och gå dit och så ska Elliots mattider gärna passa in. Men det ska nog gå bra det också. Ska bli spännande att hur mycket han väger vi har inte varit där på 1 månad. Nehe nu ska jag ha fruktstund och kolla på fotboll och försöka koppla bort jobbet.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, vad trist men det löser sig nog ska du se. Kramar från Ulle