08 februari 2009

Mamma fyller år

Idag fyller min mamma år. Vi firade henne igår jag, Jonas, Elliot och mamma och pappa. Jonas och jag fixade maten så kunde de gosa med Elliot istället. Det blev canneloni med ricotta och spenat till förrätt och entrecote med duchesspotatis och bea. Finfint och mamma hade gjort marängtårta så det var en fin måltid. Man blev mätt kan jag säga.

Det är även en stor dag för Elliot idag han är 4 månader. Jisses vad det går fort.

Har inte bloggat på ett tag men har inte varit motiverad. Det blir så ibland nu är man dock back in business.

I fredags var vi på jobbet igen jag och Elliot. Var med på personalmötet och fixade lite grejor som jag har inte hann med innan jag slutade. Sen var vi och köpte tulpaner och överraskade Elliots farmor på jobbet. Det var roligt Elliot var alldeles förvånad över alla människor så han var mest tyst. Inte så mycket snack som han brukar. Inger gick tidigt från jobbet så gick vi ut till Electra.

Igår hjälpte Jonas sin syster och Emanuel att flytta. De har fått en superfin lgh på Varvsholmen. Nyproducerad med bara en hyresgäst före dem. Diskmaskin, stor balkong och utsikt mot ölandsbron. Vilket läge. Jag stjälpte väl mer än hjälpte med flytten för jag lämnade Elliot till farmor och faster och stack ner på stan och fixade lite ärenden.

Nu är helgen över men det känns ändå som man har fått mycket gjort. Det var kul att hälsa på mamma och pappa igen. Det är så himla smidigt att sova över nu när de har köpt ny bäddsoffa. Elliot trivs också bra i sin spjälsäng så det är perfekt.

Denna veckan är fullspäckad känns det som. Imorgon ska Jonas till Stockholm så jag och Elliot ska skjutsa honom till flygplatsen har vi lovat. Sen ska jag en sväng till jobbet och på eftermiddagen/kvällen blir det besök hos faster om hon har tid. Hon skulle skriva en hemtenta men vi kan väl försöka bidra med någon jag och Elliot, hihi. På tisdag kommer Jonas hem så då blir det familjemys. På onsdag är det baby-café. På torsdag ska vi till jobbet för det ska vara årsmöte i fackklubben och på kvällen ska jag och Elliot på föräldraträff. Jonas kan tyvärr inte hänga med för han ska till Gävle och hälsa på någon kund och gå på hockey.Kul för honom.

/Anne

Inga kommentarer: