23 februari 2009

Sjukhusbesök

Usch jag tycker inte om att åka till sjukhuset. Nu var det ju i och för sig ett bokat besök på röntgen. Men ändå det luktar inget vidare typ som om hela alltet är desificerat. Vilket i så fall är bra men man får ingen vidare skön känsla när man går in där. Nåja nu har de röntgat mitt bäcken. Bra att de kollar upp det så man förhoppningsvis slipper en sådan långdragen förlossning med akut kejsarsnitt om det nu ska bli fler barn. Inget vi planerar nu definitivt inte vi har fullt upp med vår älskling så det dröjer nog många år. Jag måste ju för det första få tillbaka lite sömn och det dröjer säkert tills Elliot blir tonåring, hihi. För jag har för mig att man var duktigt då och sov typ hela förmiddagarna. Inatt har han varit vaken vid tolv, två och vid sex. Inget vidare kan jag säga man behöver ju sin skönhetssömn. Tur att man är sån naturlig skönthet... nu skrattar jag så jag trillar av stolen!!!

Nåja helgen har varit väldigt bra. I fredags hade vi myskväll och tittade på På spåret finalen. Vi spelade in Lets Dance och jag kollade på det efteråt. Jonas tröttnade på Lets Dance efter en stund och spelade lite poker istället. I lördags var vi hos Frida och Daniel. Det var verkligen jättetrevligt. Det är konstigt att vi inte umgås mer med tanke på att de bor ca 3oo meter från oss. Vi kollade på film från deras resa till Miami. De hade varit på kryssning också så det var jättekul att höra när de berättade. Det där med kryssning ska vi nog fundera lite på för det verkar jättemysigt. Får ta det när Elliot blir tillräckligt gammal. Vi pratade ju om att åka på kryssning i samband med vår bröllopsresa till Thailand men så ändrade vi oss. Kan man ju ångre lite nu men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen.

I går var vi hos Elliots farmor och farfar och hälsade på. Vi fick jättegod mat oxfilé med Ingers specialpotatis. Bakad potatis som man gröper ur och joxar runt och fyller igen. Förstår ni vad jag menar. Antagligen inte men det är väldigt gott. Sen gjorde Lasse marängsviss som är så väldigt gott. Tur vi tog rundan runt Källstorp så man gjorde någon nytta igår.

Idag ska jag klippa mig. Det ska bli så gutt. Min gamla frisör är tillbaka och det ska bli så himla kul att träffas och få bli klippt av henne. Hon är så duktigt tycker jag. Har verkligen saknat henne.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller så skaffar man de tätt så är det avklarat sen:-) Jag sover gott hela nätterna nu för tiden och det gör pojkarna också. Nu skulle jag inte kunna tänka mig en liten igen. Nu börjar de leka bra med varandra också och det är skönt. Ha det gott, kram Ulle