13 februari 2009

Fredagen den 13:e

Igår var det föräldraträff för första gången sedan vi fick barn. Det var jättetrevligt men jag var vråltrött. Vi hade årsmöte på jobbet och innan dess försökte jag få ihop ett dokument som vi ska skicka till vårt fack med våra åsikter om omorganisationen. Det tog lite tid att skriva men jag är ganska nöjd. Nu har vi något att komma med och det känns ändå skönt att vi får vara en del av processen även om jag är tveksam till att förbundet i Stockholm kommer att lyssna. Direkt efter årsmötet så slängde vi oss iväg till Smedby för föräldragruppen och sen hem. Elliot var jättegrinig och trött stackarn. Han brukar inte vara uppe så länge och det var en händelserik dag för honom. Nåja vi fick ihop det till slut. Jonas missade tyvärr föräldragruppen han var hos någon leverantör och så var de på hockey på kvällen. Brynäs - Linköping. Brynäs vann vilket var väldigt bra.

I dag har vi varit i affären på förmiddagen. Vi skulle ha fikabesök idag och jag tänkte att det skulle vara gott med en blåbärspaj så vi traskade iväg och handlade lite. Men det var inte det enklaste. De hade inte plogat trottoarerna i Smedby så bra. När vi kom hem städade jag lite. Jag började i förrgår men hann inte färdigt så det sista gjorde jag idag. Det är så skönt att ha helg och slippa städa utan hela familjen kan bara umgås och vara. Särskilt denna helgen när Jonas varit bortrest två nätter. Vi hämtade Jonas på flyget och sen var han ledig i eftermiddag och vid två-tiden kom Patricia och Isac och hälsade på. Han var så söt mot Elliot och lånade ut sin barbapappa som han inte kan leva utan. Han ska ju bli storebror och det var så gulligt att se hur han var mot Elliot. Jag tror det kommer gå jättebra när hans syskon kommer.

Kvällen tillbringade jag lite tid på MAXI. Jonas stannade hemma hos Elliot så åkte jag och handla. Det blev tacos till kvällsmat och så tittade vi på Lets Dance. Jonas är väl inte lika stort fan som jag. Jag tycker det är ganska bra underhållning.

Elliot har varit så roligt idag. Han har tränat på nya ljud. De nya ljuden är väldigt gälla och jobbiga att lyssna på. Tydligen så har det tagit lite på hans stämband för ikväll var han lite hes när har var tröttgnällig. Så himla gulligt.

Elliot åt för första gången vanligt mat ikväll. Det var dags att testa smakprov och valet föll på gröt. Han är ju så lite så vi tänkte vi provar det först. Vi hade inte tänk prova redan men han vaknar fortfarande mycket på nätterna och gröt kanske gör att han blir lite mer mätt och håller sig längre. Han var väldigt duktig som om han inte gjort annat än äta gröt. Det var ju ingen stor portion men den slank ner och så lite bröstmjölk till efterrätt sen somnade han i babysittern medan jag och Jonas åt. Sötast i världen är den lille mannen.

Fick alla hjärtans dag present också redan idag. Vi har tidigare alltid sagt att det är en kommersiell skitdag men detta året har vi bestämt oss för att fira. Vi behövde det kände vi båda två bara tänka på varandra och umgås själva utan lille mannen. Jonas hade köpt biljetter till Bo Kaspers Orkester som kommer till Kalmar i mars. Jag blev jätteglad. Barnvakt var också redan ordnad det skulle faster stå för så det är kul att se fram emot. Jonas fick en mugg av Elliot som det står pappa på och en t-shirt av mig. Han blev nöjd.

Tack och godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: