28 februari 2009

Våren är här...

Vilken fantastisk dag. Eller kanske inte helt och hållet kom jag på. Igår var Jullis här och hälsade på och sov över. Det var jättetrevligt. Skönt att ha sällskap när Jonas var på pokerkväll med grabsen. Däremot var väl natten inte den roligaste. Det började på kvällen med att Elliot vaknade vid halv tio det brukar han inte göra. Han var jätteledsen och jag misstänker att han hade ont i maggen. Vi åt pasta med vitlök och vitlöksbröd till det så förmodligen var det för mycket av den varan. Nåväl han somnade till slut och vaknade igen vid två, fyra och fem. Inget vidare för sen ville han inte somna om men det positiva var att maggen verkade vara bättre. Nåväl uppe var man och trött var jag som bara den. Jullan steg upp vid halv sju för hon skulle jobba så då fick vi lite sällskap. Sen skjutsade jag in Jullis och Elliot somnade så Jonas kunde sova vidare. Men han hade tydligen vaknat 20 minuter senare så vidare länge sov han inte.

När jag kom hem stöp jag i säng. Jag var så trött efter två nätter med max 10 timmars sömn totalt var man som ett vrak. Jonas var uppe med Elliot så jag fick och la mig. Efter en timme vaknade jag av att lillemannen var jätteledsen. Hungrig tänkte jag och steg upp. Mycket riktigt men jag var fortfarande så trött så det fick blir att amma i sängen. Vilket var jättebra för båda somnade som grisar och sov till klockan halv ett!!! Vilken ångest man hade när man vaknade och upptäckte solen och allt och det faktum att man sovit bort halva dagen. Nåja upp steg vi och åt lite frukost. Sen gick vi en lååång promenad 1,5 h i solen så jätteskönt medan Jonas åkte till Trekanten och spelade innebandy.

Ikväll hade vi lagat supergod mat och bara umgåtts. Jonas har till och med kollat på melodifestivalen. Ingen favorit som han har. Maten som serverades var tunna revben med coleslaw och pommes. Mumsigt var det tog ca 2 h att göra revbenen så det kunde inte bli annat är gutt.

Nu vakna lillemannen dags att sluta.

/Anne

Inga kommentarer: