20 juli 2009

Favvostället...

Sitter i sängen och bloggar det är himla bra ställe att sitta. Kan man spana in tv:n samtidigt som man gosar ner sig under sitt täcke. Jonas är på vift, hihi. Ja det kan man väl säga han är ute med en leverantör. Vi har knappt träffats idag eftersom han varit i huset och fixat och jag, Elliot och Inger varit på lite utflykt i em. Jonas skulle ju egentligen ner till skånelandet imorgon men han orkade inte åka iväg och så kände han att han ville greja med huset istället vi måste åka och kolla på lite grejor så någon annan fick åka i hans ställe. Visst vore det kul att spela golf men han insåg att tiden inte räcker till samtidigt som han inte varit ute så många rundor i år. Vi är ju jätteglada för det för då är han hemma hos oss istället och vi kanske kan ta en liten utflykt. Vill åka till skälby en runda vi har pratat om de så länge men det blir aldrig av kanske någon dag denna veckan. Det enda jag begär är en regnfri dag om det nu inte är för mycket begärt.

Idag har ändå varit en bra dag för mig och Totten. På förmiddagen tog vi en promenad efter frukosten. Träffade Hanne och Linus som vi träffat en del på öppna förskolan. Det var kul för jag har inte sett dem på länge. Linus hade blivit så himla stor kille han hade fyllt ett år. Tiden går fort det är bara att inse. Efter vi fått i oss lunch jag och Totten och jag hunnit med en snabbdusch åkte vi och hämtade Inger sen vidare till huset för att kolla läget. VVS killen var där och kopplade på vattnet, Jack tapetserade, Jonas och Lasse la golv och Uffe vet jag inte riktigt vad han gjorde. Efter vi checkat huset åkte vi in till stan. Jag ville kolla efter en grej på hemtex och när vi ändå var där spanade vi in Maijro också. Mycket fina grejor där har hittat lite som Totten ska ha i sitt rum sen tror jag. Innan vi åkte hem åkte vi till Maxi Inger skulle handla lite och jag ville kolla om jag hittade något på Lindex. I bilen hem somnade Elliot nästan innan vi lämnat Maxi parkeringen. Jobbigt att gå i affärer nåväl han sov en bra stund när vi kom hem så jag hann fortsätta med nedpackningen i flyttkartonger. Har även hunnit med att köra ett spinningpass på ÄTB. Det gick jättebra men fasen jag var helt slut efter det. Ikväll passade jag på att hyra en film när Jonas ändå inte var hemma. Hyrde en tjejfilm om bröllop och vänskap bla bla bla. Den var väl inte den allra bästa rullen jag sett precis.

Nu sitter jag i sängen ska snart börja läsa Janet Evanovich 12:e pocketbok. De är så bra så man nästan svimmar. Jag är ganska säker på att jag inte läst den. Har inte full koll men jag var på Bokia på Öland, ledsen Annicka min kära moster men jag var tvungen att köpa en bok att läsa. I alla fall så brukar min moster hjälpa mig med böcker så hon har nog mer koll än jag själv på vilka av hennes böcker jag läst men jag tog en chansning.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror du har missat elvan ;D
kram Annicka