19 juli 2009

SAS Masters

Idag har det mest regnat. Lite upphåll mitt på dagen men sen regnade det igen. Elliot har varit vaken två gånger en gång strax efter tolv och en gång vid halv sju. Han kom i säng så sent för vi var i Trekanten så han somnade inte förrän vid halv nio. Det är sent för att vara Totten. Han sov som en gris när vi bar in honom han vaknade inte en sekund. Sen sov han ända till nio. Helt otroligt egentligen skulle Jonas vara i Trekanten vid halv nio men det blev lite försenat. De hann med en hel del ändå. Jisses vad de är duktiga på att lägga golv Jonas och Lasse. De fixade det sista i lilla sovrummet och så fortsatte de i köket, matsalen och vardagsrummet. Det golvet är ännu finare det har vi valt med omsorg Navarra matt lackat två stav från Kährs. Det blir superfint.

Jag lämnade Elliot hos sin farmor och åkte in till stan skulle kolla lite på rean. Jonas hade ju inte tid att åka in så jag fick lite tips av honom vad han behövde. Ett par snygga golvshorts och ett par knälånga jeans. Hittade det på Jezz ett par turkosa short så himla snygga med en piké till så är han golvproffs, hihi och så ett par jeansshorts också. Själv gick jag och letade lite efter den där klänningen men hittade inte den. Köpte ett par knälånga vita jeans och provade en hel del annat men inget var snyggt. Fanns inte i min storlek. Hade inte ro att gå och kolla så mycket får väl åka in någon annan dag i veckan kanske.

Jonas ska till Malmö på tisdag kväll för på onsdag ska ha spela pro-am på barsebäck gk. Så himla coolt han har spelat det en gång innan pro-am men då hette det scandinavian masters nu är det SAS masters som tävlingen heter. Pro-Am är en tävling där en amatör spelar med ett proffs. Det vore coolt om han fick spela med Stensson eller varför inte Per-Ulrik eller Parnevik de har han ju träffat förrut när han var Florida. Vi funderade lite på att följa med jag och Elliot men det är ju inte så kul att gå på stan själv och vara på golfbanan hela dagen ja visst vore det kul för mig för jag tycker om att kolla på golv men tror det vore roligare för Elliot när han blir lite större.

Nu ska jag spana lite på avslutningen av brittish open.

/Anne

Inga kommentarer: