18 juli 2009

Härlig dag...

Idag åkte vi till Borgholm, jag, Elliot, Jullis och Inger. Vi gick på stan och kollade butiker åt lunch på Ebbas och shoppade lite. Kollade in inredningsbutikerna och hittade en del som jag tror jag ska shoppa. Ångrar mig nästan att jag inte handlade det direkt. Men jag är väl sån måste fundera igenom det två-tre gånger innan jag kan bestämma mig.

Hittade även en jättefin klänning på lavendel men vilka puckon som har den butiken. Jag skulle egentligen inte ha den för Jullis ville gärna ha den. Tyvärr fanns den bara i 38 och i 40 och Jullan drunknade nästan i 38 så då provade jag den. Jag provade ändå andra kläder så jag tänkte att jag kan väl prova den också men den är säkert inte bra. Nu var det ju så att den var jättefin vit esprit med svart brodyr och den satt prefekt. Men när jag skulle betala så upptäckte jag en svart fläck. Trodde det var en lös tråd men det var det tyvärr inte. Jag tänkte att man kanske kan lämna tillbaka den om fläcken inte gick bort men ack det gjorde det inte. Va fasen man vågar ju inte köpa en vit klänning med en svart fläck på framtill om det inte går bort. Butiksbiträdet sa att det var därför den var nedsatt vilket definitivt var ljug för det fanns ju en till nedsatt och hallå var den också full med fläckar då eller. Allvarligt köper den hellre för 800 kr utan fläck än 400 kr med fläck. Någon måtta får det vara. Nu kan jag inte handla där längre för de var så fullkomligt pantade tyvärr.

Jonas var i huset hela dagen med hans pappa och la golv. Tiden börjar bli knapp egentligen skulle vi inte göra något i huset men oron för att det inte ska bli färdigt i tid gör att vi fixar lite själva. Det var verkligen jättefint nu köket är tapetserat och golven är nästan färdiglagda i stora och lilla sovrummet. Imorgon ska de göra färdigt golven där och fortsätta i kök, matsal och vardagsrum. Det blir verkligen jättefint. Har tagit kort ska försöka lägga ut dem ikväll.

Kvällen avslutades med pizza från Trekantens pizzeria. De var faktiskt helt ok och nu är vi hemma igen. Elliot somnade i bilen inte så konstigt efter hans klättrande och fixande i Trekanten. Förresten måste bara ge lite cred till Kalmar FF vilken upphämtning det tackar vi för.

Nu är det nog filmtajm tror jag sen tidig sömn för imorgon ska jag nog försöka hitta den där klänningen i Kalmar istället.

/Anne

Inga kommentarer: