01 juli 2009

Lediga?

Pust säger jag bara. I måndags var vi på stranden i 2 timmar det är allt vi har hunnit med. Vi har haft fullt upp kan man säga. Nu ångrar man att man inte kollade ut allt innan huset kom men det kändes inte som om det var någon brådska. Visst vi har rekat men nu gäller det ju att verkligen bestämma sig. Det har gått hyfsat bra tycker jag. Nu har vi valt kakel till badrummet på bottenvåningen. Det ska sättas nästa vecka. Vi har kollat ut tapeter så vi ska bara checka en sista gång på fredag exakt hur vi vill ha det. Det blir ljusa tapeter överallt för det är bäst tycker vi båda. Visst det är mycket fönster men vi vill ändå ha det ljust och inte massa fondväggar överallt har vi sagt. Det får bli en nere som vi har bestämt hittills. Det är lätt att man tröttnar på det tror jag. Idag var vi i Växjö och beställde köksön. Den som de hade som tillval hos husleverantören var inget att ha så vi byggde en hos köksleverantören. Dessvärre så finns ingen som säljer samma kök här i Kalmar så vi bege oss till Växjö. Vilket gjorde mormor och morfar glada så de kunde få träffa Elliot.

Men först på förmiddagen var vi ute vid huset för att checka av lite. De hade lagt ut takpannorna nu och höll på med hängrännorna. Det är så fint med zinkrännor jag är så nöjd att vi valde det. Sen var jag i Nybro på anställningsintervju. Det var hemlisen som jag egentligen skulle gjort förra vecka men som blev framflyttat. Nåja jag hade nog fått jobbet om jag hade kunnat börja i augusti men det går ju verkligen inte. Totten är ju fortfarande så liten men det går väl fler tåg får jag hoppas.

Blev ju inget bloggat igår så jag måste berätta idag. Igår hade jag och Jonas 2 årig bröllopsdag. Tiden går fort kan man konstatera. Det kändes som igår när vi satt med alla nära och kära på hamnkrogen och firade. Vi var där och åt igår men det har gått utför sedan de nya ägarna. Visst var det fint vi åt skaldjursbuffé men det kändes inte som det var förr.

Imorgon ska Jonas och Lasse till Tyskland och shoppa lite bland annat tilll 30 årsfesten som vi ska ha. Vi räknade på det och med våra svampar till kompisar går det nog åt en hel del ;-) Det som blir över kommer nog att gå åt det också det är bättre att ha för mycket än för lite helt enkelt. Jag ska till jobbet en runda för vi ska få facklig information från Handels ska bli intressant och se vad de har att informera om.

Nu ska jag snart sova. Elliot somnade precis också han vaknade och åt välling i Trekanten innan vi åkte hem och sen har han inte velat sova. Det är lite varmt ändå satte vi igång fläkt och öppnade fönster. Stackarn han är helt utpumpad sover nog ganska länge imorgon hoppas jag.

/Anne

Inga kommentarer: