16 april 2009

Ännu en händelserik dag

Elliot har fortfarande jetlag efter att ha varit iväg tre nätter. Han har verkligen ställt in sig på att vakna flera gånger på natten. Det blev så när han sov borta tre nätter. Inatt var han vaken tre gånger och det är inte så kul. Men sen somnade han ordentligt vid halv sex och sov till halv nio det var behövlig sömn för både mamma och son.

Idag har vi varit ute och gått en runda på förmiddagen. Gick förbi ICA för jag var tvungen att handla någon lunch till mig. Köpte färdig pastasallad med kyckling på ICA som Sibylla hade gjort. Jag vill bara säga att det var inte gott så köp inte sån om ni är hungriga. Jag åt upp den men det var absolut inte den godaste jag ätit. Fast det var fint att sitta i solen och äta. Hann äta, dricka kaffe, njuta av solen och duscha innan Elliot vaknade. Efter Elliot hade ätit lunch skulle vi gå till Patricia och fika. Givetvis körde det ihop sig som vanligt. Jag hade god tid trodde jag men Elliot bajade så det gick genom body och byxor, fick leta efter min röda vårjacka en stund i förrådet. När jag kom ut från förrådet kom jag på att jag inte hängt upp tvätten så jag gick "bakvägen" in till tvättstugan. Jäklar då satte jag givetvis igång huslarmet. Tänkte inte så långt nåja det gick bra. Jag fick av det och avanmälade larmet också till min käre man som var lite road. Han trodde jag hade gått in via andra dörren. Jag gör inte om det och nu vet vi ju att larmet fungerar och det tjuter duktigt.

Det var trevligt att fika hos Patricia. Det var jag, Elliot, Patricia, Isac, Diana och Alvar. Elliot missade själva fikat för då låg han och sov men när vi gick bort till lekplatsen var han med men där fanns inga bra gungor för små barn så vi tittade mest på när Isac och Alvar lekte. Det gick bra det med. Traskade hem så vi var hemma strax före fem då det var dags för gröt. Men Elliot var inte på humör utan blev grinig så vi gick lägga ner gröten och ta lite ersättning istället.

När Jonas kom hem var det blixlekstund pappa och son för Jonas skulle ut och springa med en jobbarkompis. Sen bytte vi av så sprang jag min skrotrunda. Förvånad att jag orkade eftersom man hållit igång en hel del idag. Det var skönt att komma iväg.

Kvällen kröntes med kebabrulle vi orkade inte laga någon mat så det fick bli hämtmat jisses vad gott det var. Jag var så hungrig. Nu tittar vi på Kalmar FF men det går inget vidare. De har bättre spel än Elfsborg men det hjälper ju inte om man inte gör mål på sina chanser. Nåja 45 minuter kvar jag håller tummarna.

/Anne

Inga kommentarer: