01 april 2009

Helt slut igen...

Jaha då var det onsdag. Alltså veckorna går så fort mer än halva veckan avklarad redan. Jisses. Idag har det varit helt underbart väder. Solen har varit framme hela dagen och det har varit fantastiskt. Det är så gutt att våren har kommit. Hoppas den stannar också i alla fall tills över påsk sen kan det få bli lite "april"-väder. Förmiddagen idag så tog vi det ganska lugnt har känt mig extra trött tror det är den där sommartiden som drar ut på sig. Men i alla fall så passade jag på att sova samtidigt som Elliot och det var skönt. Efter Elliot ätit lunch så begav vi oss till baby-café. Det var jättetrevligt vi var dock bara tre barn men det är bättre än att vara själv. Vi sjöng och fikade sen pysslade vi lite. Elliot var på bra humör och det var fullt ös på lillemannen. På hemvägen gick vi över Ingelstorp och jag bara njöt av värmen och det var så fint.

När vi kom hem var det grötdags och sen kom Jonas hem. Elliot och han la sig i sängen och lyssnade på musik. Hela sovrummet är fullt med gadgets nu för Jonas håller på att lyssna på någon ny anläggning. Elliot verkade trivas som fisken i vattnet när de låg och lyssnade på Tracy Chapman. Verkar vara en favorit för lillekillen. Kan väl hålla med om att det är ett skönt gung. Jag lämande dem där för jag skulle in till stan och köra lite spinning. Nu börjar det faktiskt kännas riktigt bra. I dag kände jag mig hur stark som helst. Det börjar bli dags att köra pass men jag är inte färdig ännu med musiken men jag ska försöka fixa den inom kort. Efter spinningen stack jag förbi Maxi också. Skönt att ha veckohandlat nu när Jonas ska till Stockholm tors-fre. Då vill man inte lägga tiden på fredag kväll till att åka och handla. Är nöjd med matplaneringen faktiskt ska grilla på fredag om vädret håller i sig. Världens godaste lax-knyten.

I morgon ska vi på första träffen för babysim. Det var inget bad imorgon utan bara information. Jag provade Elliots badbyxor som jag köpte i Ullared hmm stl 74/80 var det men jag är tveksam. Elliot fick inte byxorna över knäna så det blev till att köpa nya när jag var på jobbet ändå. Köpte jättefina ljublå med mörkblå ränder på. Dessvärre sover lillemannen så det går inte prova man är ju jättenyfiken om de passar men jag får testa dem imorgon.

Nu ska jag ta en snabbdusch sen ska jag titta på andra halvlek på fotbollen. Vilken tur att vi har hårddisk på boxern för jag spelar in både Roomservice och Greys Anatomy.

/Anne

3 kommentarer:

thessan sa...

Hallå, såg att duockså ska till gotland det ska vi med vi åker i maj och hälsar på kompisar kanske åker vi samtidigt? Jag undrar lite om babysim började vid 11 idag jag hade för mig det men kan ha fel.
Ha de så bra så ses vi i simhallen.
Kram

Camilla sa...

Hej,

Grilla, va gott. Lax knyte är en favorit. Har du kanske ett recept man kan få ta del av?
Träffade mormor på engelskan i tisdags. Det är jätte kul att läsa eng. Dock lite svårt med fack eng. Nått ska väl fastna.
Babysim låter mysigt, hoppas ni får skoj.
Sköt om er!
Kram Kusin Milla

thessan sa...

Tar du med dig simkläder också eller ska du bara vara med på infon?