03 april 2009

Fantastiskt väder...

Nu sitter jag i solen och bloggar lite. Det är så underbart väder. Har precis rengjort torkvindan och hängt ut en tvätt med sängkläder. Det gäller att passa på innan pollen-säsongen är här. På förmiddagen har vi verkligen tagit det lugnt och vilat och myst.

Elliot fick en ny maträtt idag eller maträtt är kanske för mycket att kallade för. Han fick sötpotatismos blandat med morotsmos. Han gillade det verkligen satt som en liten fågelunge och väntade på mer mat. Nu ligger han och sover i sin vagn. Testar sittdelen till vagnen och det funkar bra. Men liggdelen är fortfarande bättre för honom för han är inte helt stadig när han ska sitta upp men jag tänkte det kunde vara fint att få sitta och titta lite. Det är så skönt att vara ute när vädret är som det är.

Snart kommer Jonas hem också. Han har varit i Stockholm sen igår. Var på något 10-årsjubileum för Boxer. David Hellenius hade varit konfrencier han är ju himla kul och Verionica DiMaggio hade sjungt bland annat. När de där från dansbandskampen hade framträdande gick han och ringde hem. Jag förstår inte det är ju Mennes favvoband ;-) "Jag måste ringa Carina..." Kommer inte ihåg vad de heter men det satsar på att visa sin "frontman" den största "killen" i djup hårig urringning. Hmm förstår inte riktigt hur de tänkte där faktiskt.

När Jonas kommer hem ska vi in till stan en vända. Känns lite onödigt kan tyckas när vädret är som det är men jag måste in och fixa lite ärenden som jag inte kände för att göra igår. Vi får sno oss på så vi kan sticka hem och sitta i solen igen. Det känns bättre att göra det idag så kan man vara hemma hela dagen imorgon och ha det gutt.

/Anne

Inga kommentarer: