20 april 2009

Måndag igen...

Japp då var helgen slut. Den går så himla fort. Men denna veckan är fullspäckad så det går snabbt till nästa helg. Ja fullspäckad är ordet. Idag är lugnt men imorgon har vi fotografering på öppna förskolan. Elliot verkar vara frisk från sin förkylning och hostar väldigt sällan så det blir nog till att kunna gå på fotografering. På onsdag ska jag klippa mig och så ska vi försöka hinna till baby-café på eftermiddagen måste pyssla färdigt lite grejor. På torsdag ska vi på baby-sim igen. Ska bli jättekul som sagt bara Elliots förkylning inte kommer tillbaka.

Idag fick Elliot sin favvomat slottspuré. Han åt en hel sån liten burk och ganska mycket efterrätt också. Han är så duktig. Snart ska vi bege oss ut en runda har väldigt ont i ryggen dock så jag fasar lite men det borde bli bättre när man rör på sig lite. Sprang igår och då gjorde det mindre ont efter ett tag. Men helt smärtfritt var det inte. Varje kväll har Jonas geggat på tigerbalsam men ikväll ska jag nog testa vetevärmaren hoppas den är bättre. Jag tror det är dags att investera i nya sängar. Det är tänkt att vi ska göra det till nya huset. Känns så onödigt att göra det nu bättre att fixa i samband med vi flyttar.

Idag kom Sara på besök en runda på förmiddagen. Hon hade varit på möte på Electra och rett ut massa saker så slog hon en pling när hon var på väg tillbaka så hon kom förbi och drack lite kaffe och vi snackade lite. Jättetrevligt var det att få finbesök från Växjö. Strax innan hon åkte kom Jonas hem också. Jag hade fixat lunch till oss fläskpannkaka, inget avancerat precis men Jonas tycker så mycket om det.

Såg din kommentar Millan och det gläder mig att ni också gillade Laxknytena. Kommer med fler recept när tillfälle ges. Hoppas Mats får huset sålt!

Måste ta hand om lillemannen nu han är lite ledsen dags för promenad blir nog långa rundan förbi travet.

/Anne

1 kommentar:

Ulle sa...

Hej Anne! Jag kommer gärna och kollar på ert nya hus när det är färdigt... blir det en mindre trädgård där än vad ni har nu? Ibland skulle jag vilja ha en tomt på 300 kvm och bara gräs!