08 april 2009

Hemma igen...

Japp då var vi hemma igen efter babycafét. Vilket äventyr det var då. På förmiddagen var vädret ok solen var framme i typ två sekunder men det var uppehåll. Givetvis så öppnade sig himlen en halv timme innan vi skulle gå så det var bara att leta fram regnkläder och regnskyddet till vagnen. Vilket ösregn och så tog det givetvis lite extra tid att kränga på allt så klockan var mycket innan vi kom iväg. Halvspringande tog vi oss mot öppna förskolan. Helt plötsligt som ett mirakel kommer bussen och den går ju bort till öppna förskolan så vi helt sonika hoppar på. Japp för det regnade verkligen som bara den och så var vi ju sena. Busschauffören, en kvinna, sa först 21 kr för att åka till andra sidan Smedby. Men det insåg hon själv att det var lite väl dyrt så jag fick åka gratis. Jag hade faktiskt betalt 21 kr om jag var tvungen för det regnade ju men det var ju väldigt snällt att jag fick åka med gratis. Det finns justa människor i världen och jag ska aldrig klaga på KLT igen. Nåväl det var pyssel på öppna förskolan efter sångstund och fika. Det var trevligt men Elliot tröttnade efter en teckning. Så jag är ledsen mormor och farmor men det kommer väl längre fram. Sen gick vi hem via Ingelstorp. När vi gick där igår så var det ett hängbuksvin som gick i en hage som var tveksamt inhängnad. Men idag såg vi inte det. Eller rättare sagt jag hoppas och tror att det var ett hängbuksvin och inte en vildsvinskulting.

Nu väl hemma väntar jag på att Elliot ska vakna så ska han få gröt. Jonas jobbarkompis kommer sen med sin familj och hälsar på vi ska äta lite paj. Jag har gjort en ny och den blev bättre om jag säger så. Inget som rann över och brände i ugnen denna gången.

Vad det gäller köpepuré förstår jag min kära kusin vad du menar men majs gick bra däremot försökte jag göra morotspuré men den blev gryning så den gillar han inte. Då fick det bli köpepuré. Antar att man är ganska ambitiös nu i början sen blir det nog mest burkar.

Hmm konstigt vad han sover länge nu har han sovit i nästan två timmar det är jobbigt att skapa konstverk antar jag.

/Anne

Inga kommentarer: