06 april 2009

Måndag kväll

En dag närmre helgen. Ja vad jag längtar efter påskhelgen och hela familjen är samlad igen och är lediga. Denna dag har verkligen varit välfylld. Vi steg upp strax innan åtta och Elliot lekte lite på golvet medan jag åt frukost. Sen blevdet lite grinigt så Elliot fick lite käk sen somnade han i sin säng. Vid halv tio kom Jonas hem och vi åkte in till stan skulle skriva på papper hos mäklaren. Det gick bra sen åkte vi och lämnade Jonas på jobbet och vi åkte vidare till IKEA. Klockan var visst bara tio i elva så vi fick stå där som fån och vänta på att IKEA skulle öppna. Tänkte inte på det då hade vi ju väntat i bilen nåja det blev en del handlat på IKEA en ny matta till Elliot bland annat. Sen åt vi lunch där. Deras mat är faktiskt helt ok. Kycklingfilé med ärthoummus och vetekornsgrönsaksröra. Elliot fick majs och potatis pure och det var han väldigt nöjd med åt en hel liten burk plus lite efterrätt det är viktigt. Tittade också lite på möbler till nya huset och jag hittade en jättecool lampa som vi nog måste ha. Den hette maskros tror jag men jag kan inte hitta den på hemsidan så jag kan inte visa Jonas. Såg en fin fåtölj också som var väldigt bekväm. Jag är nöjd med besöket i alla fall.

Sen bar det av till IKEA skulle köpa välling till lillemannen snart 6 månader då blir det till att börja lite smått med välling. Fick tips av en kompis att köpa både havre och majs välling och blanda lite för majsvälling är lite mer skonsamt mot maggen. Jag köpte Nestle det funkar bäst för Elliot. Semper har vi testat risgröten men det blev inget bra. Samma sak gällde förderas tillägg så det är väl något som inte passar lillekillen.

Ikväll var Jonas "moster" Barbro och hälsade på. Det var trevligt vi fikade lite men jag misslyckades lite med pajen. Den som är så himla god men den gick att äta. Nåja det bekräftar ju bara att jag är ingen expert på att baka men jag blir väl bättre ju fler gånger jag försöker. På torsdag när vi ska fira Elliots halvårsdag ska vi dock köpa påsk-stubbar. Jag vill inte riskera en gång till med misslyckat bak på en vecka. Det är inte bra för självförtroendet...

Ska bli jättekul på torsdag. Både mina och Jonas föräldrar kommer och min bror och Åsa och Jullis och Menne. Blir vädret bara bra så tänkte vi grilla lite. Men det blir nog till att sitta inne för så varmt är det inte ännu.

Imorgon ska Elliot på halvårskontroll hos läkare så det blir ingen lång sovmorgon. Ska bli intressant och se hur mycket han väger nu lillekillen. Han är tung nu kan man lugnt säga.

Nu ska jag titta lite på CSI och försöka glömma att FF bara spelade lika mot Gefle. Jävla skit alltså.

/Anne

Inga kommentarer: