21 april 2009

Fotografering

Bra dag på förmiddagen tog vi det ganska lugnt. Lekte lite och Elliot "sprang" efter mig i sin gåstol. Han tycker det är himla kul. Han får se desto mer när han kommer upp från golvet. Kommer längre också för den delen jämfört hans kasande teknik alternativt rullade teknik som också är populär. Den stora händelsen var på eftermiddagen när Elliot skulle fotograferas på öppna förskolan. Han var så söt så med skjorta, jeans och sin favvokeps. Dock var han lite svårflörtad och ville inte skratta åt fotografen men kortet blev verkligen fint ändå. Man fick inloggningsuppgifter och på måndag skulle man kunna beställa bilder på nätet. Det är lite synd för man fick bara välja en bild.

Sen fikade vi lite. Det var jättekul att träffa Tessan och Emma, Kevin och Nathalie. Kevin bjöd Elliot på majskrokar och han var helt såld, så det var jag och köpte ikväll på citygross. Han tyckte det var jättegott. Trodde inte de kunde äta det om man ännu inte fått tänder men de bara smälte i munnen och det var uppskattat. Efter babycafét gjorde jag sällskap med Emma. Jag måste bara berätta vad som hände. Vi stod och småpratade lite innan jag skulle gå vidare hemåt och då helt plötsligt bakom ett av husen kommer en gigantisk rottweiler. Jag jämför lite med Jurassik park för jisses den liksom bara gled fram bakom huset och försvann lika snabbt. En lösspringande Rottis vill man inte bråka med och jag tror jag hade en puls på 200. Fy fasen jag ringde faktiskt till polisen och anmälde att det sprang en lösspringande hund i Smedby. Det är väl helt otroligt att man inte ska kunna hålla koll på sin hund. Ser jag den igen så får fasen polisen komma ut och skjuta fanskapet det är min åsikt. Det borde vara licens på att ha hund med särskild utbildning. Så kanske de kunde ha praktiska inslag under utbildningen och visa hur man plocka upp hundbajs för det verkar vara jävligt svårt för vissa. Särskilt de som går runt Stensö i Kalmar. Jag kommer ihåg när vi bodde i stan och jag pluggade då brukade jag gå där. Det slog fasen aldrig fel alltid hundbajs på trottoaren. Oj vad jag gick igång detta är nog ett ämne som berör mig. Känner att jag måste lämna det nu för att inte bli på alltför dåligt humör denna tisdag kväll. Är redan irriterad eftersom Arsenal gjorde mål på Liverpool nyss och det har varit Liverpool som har ägt matchen.

När vi väl kom hem från baby-cafét var det bråttom med käk för lillemannen var hungrig. Jag gick bara korta rundan eftersom det var joggig på schemat ikväll. Han var jättehungrig och åt som bara den. Grinig som bara den för han inte sovit så mycket idag men när väl Jonas kom hem så kom gossen på bättre tankar och blev på strålande humör igen. Vilket var väldigt bra eftersom det inte var läggdags ännu på ett tag. Jag gav mig ut på en joggingtur och jisses vad stolt jag är över mig själv. Sprang förbi skroten, runt Lindane och tillbaka via skroten igen. Tog 30 min att springa och jag sprang hela vägen. Men det gick på ren vilja sista biten men ack vad fint det var att komma tillbaka och stretcha. Så hade maken fixat god mat paprikor fyllda med köttfärs och risoni. Mumsigt.

Nu ligger vi och slappar på varsin soffa och kolla på fotboll ska kolla också för nu har andra halvlek börjat. Heja Liverpool.

/Anne

3 kommentarer:

Emma sa...

hej! ja den hunden borde skjutas! bra att du ringde polisen! alla på omr här ringer ju jämt dit om den förbaskade hunden! skönt o flytta så barnen kan leka ute i lugn o ro utan att behöva vara rädd för hunden! kram

Ulle sa...

Otäckt med hunden som springer runt, det vet man ju aldrig vad en sådan hittar på. Apropå majskrokar, det är helt suveränt. Inga konstigheter, bara majs. Nackdelen kan dock vara att barnen blir jättehårda i magen, så var lite försiktig i början. Nu börjar snart min arbetsdag, ha det gott!

Emma sa...

hej anne. vi kommer inte idag på babycafeet. vi ska till nya lägenheten o gå igenom med sköteselbolaget vad som behöver göras o vad vi kan fixa själva o vad de står för..så vi får ses en annan dag ist. kram