22 april 2009

Bråda dagar...

... skinkan ska saltas, fisken ska lutas, anjovisen ska hmm vad fasen gör man med den då? Nej men allvarligt idag har varit en fullspäckad dag men ack så trevlig. Vi steg upp vid åtta strax efter Jonas åkte till jobbet. Han och Elliot hade busat en del innan men jag hörde ingenting sov som en stock det brukar jag inte kunna göra. Nåväl när vi väl steg upp så fick Elliot lite gröt. Testade det istället för ersättning och det gillade han att äta till frukost så det får det nog bli framöver. Efter sonen fått mat fick man själv lite frukost. Elliot som varit uppe ett tag började bli trött så jag gick och la honom i sin säng. Han gnydde lite men somnade till slut. Det gällde att planera väl för att hinna med allt. Jissses vad bra man börjar bli på att planera. Vid elva hade jag klipptid och Elliot skulle följa med så när han vaknade så var det bara att ge honom lite mat och så åkte vi in till stan. Jag är så stolt över lillemannen. Han satt i sin vagn och "läste" lite i sin bok pratade lite med Elin medan jag fick håret tvättat och ögonbrynen fixade. Medan jag klippte mig satt han som ett ljus. Han är för snäll vad har man gjort för att förtjäna denna underbara lille pojk kan man undra. Nåväl efter klippningen var det bara att packa in oss i bilen åka förbi och köpa lite mat till mig som jag åt i bilen sen vidare till baby-caféet.

Vi hann precis och vi sjöng och pysslade färdigt brickan och hans avtryck. Det blir nog jättebra när allt är klart. Sen fick Elliot lite lunch och var jättetrött men ville absolut inte sova. Konstigt nog han som brukar somna så lätt. Det var väl för mycket att titta på och man kan missa något viktigt om man helt plötsligt somnar. Nåja vi var bara tre vid sången men fler och fler droppade in så vi var riktigt många där under ett tag. Det var trevligt. Sofie och Justin från vår föräldragrupp var där.

Vi åkte hem och bytte om Elliot var jättetrött och jag ville ut en runda det var så fint väder. Det känns att det är varmare nu än vad det var i början av veckan. Vi gick bort till travbanan och via ICA hem. Jonas skulle värma mat från igår så jag var tvungen att köpa något till mig själv. Jag passade på att köpta kallrökt lax. Jonas gillar inte det. Så det blev potatissallad med vinegrett och sallad och hummous. Fasen vad fint det var. Jonas åkte in till stan för han skulle fiska med sin kusin.

Nu ska jag snart hoppa in i duschen. Jag hoppas att Elliot sover lika bra igen. Inatt vaknade han bara som hastigast vid elva. Han drömde något tror jag för han lugnade sig när jag tog upp honom och så somnade han om direkt så det var ju skönt. Sen vaknade han inte förrän vid fyra och då fick han lite välling och somnade om. Får försöka ta ur honom det men första steget är att han bara vaknar en gång och jag tror att det är på väg nu i alla fall. Hoppas hoppas. Förstörde hela hans dygnsrytm i påskhelgen när vi inte sov hemma på några nätter. Men det är ju inte så konstigt jag är likadan när man ska sova på nytt ställe första gången det tar lite tid innan man "sovit" in sig.

Nehe dags att hoppa in i duschen sen sova måste vara pigga till imorgon för då är det baby-sim igen. Jippi.

/Anne

Inga kommentarer: