27 april 2009

Baka baka liten kaka

Ja ikväll var det föräldraträff. Man var lite orolig när klockan var fem och det inte hade kommit någon ännu men så kom Tessan och Kevin i alla fall och så kom Emma, Stoffe och Nathalie också så vi blev ett litet gäng. Hade ju inte varit så kul om vi varit själva. Det var ganska intressant gång med information om infektioner och så pratade vi lite om mat och sånt. Det var vi som hade fixat fikat och jag hade gjort två kladdkakor för jag var rädd att det inte skulle räcka annars. Nåja halva gick åt på 5 vuxna så det var väl ok. Jag tyckte i alla fall att den var god. Jag är ju inte känd för mina bakkunskaper men den gick nog hem. Vi åkte till Trekanten och bjöd födelsedagsbarnet också på lite kaka. Lasse fyller ju år idag. Han är rolig lille sonen han var jättenära att somna i bilen på väg till Trekanten och vi hade fullt sjå med att hålla honom vaken. Sen skiner han upp som en sol och var på jättebra humör hela vistelsen i Trekanten.

Idag har varit lite halvdant väder tycker jag. Inte så mycket sol hoppas det är bättre imorgon för jag skulle gärna ta en lite solstund så man får lite färg. Imorgon har vi inget planerat och det är så skönt. Ska bara ta det lugnt och gå en runda och sen förhoppningsvis sola medan Elliot sover. Vi får väl se.

Nu ska jag slötitta lite på hockeyn känns lite konstigt med hockeyvm nu när det snart är maj.

/Anne

2 kommentarer:

emma sa...

det var en mkt god kaka du bakat=) kram

thessan sa...

tack för kakan igår, det hade du gjort väldigt bra :)
Ja jag tyckte också att det var bra igår man fick bra info om mat mm. Man är ju så osäker med allt.
Ska du till öppna förskolan imorgon, jag sticker nog dit en sväng ska göra ett hand och fot avtryck till. Bäst att passa på för snart får man inte gå på babycafeét längre och jag tycker att det är så stökigt när dom större barnen är där. Men då kanske vi ses imogon.
Kram