10 april 2009

Ännu en vacker dag...

I går var det baby-sim vilken duktig kille vi har. Dock var han fullt upptagen med att spana på alla andra barn, väggarna runt bassängen osv så det tog lite tid innan han njöt av badet. Mot slutet var han även lite tröttkeps så nästa gång ska vi planera bättre så han kan sova lite längre innan vi åker kanske. Nåja han gillade badet och det var jättemysigt. Nästa vecka är det uppehåll för skolorna har påsklov. På kvällen var det kalas. Elliot har ju fyllt 0,5 år och det måste man ju fira. Lillkillen var i extas av alla presenter och var jätteglad. Elliot fick gosedjur, gåvagn, gåstol mm. Gåstolen har han redan testat och den gillar han. På kvällen hade vi tur att vädret ordande upp sig för vi hade planerat grillning. Det var jättetrevligt men tyvärr var Åsa sjuk så brossan och Åsa kunde inte komma. Det var ju synd eftersom det var länge sedan de var här.

Idag har varit ännu en underbar dag. Hela familjen tillsammans med mamma och pappa åkte till Öland. Vi gick och tittade på blåsippor, gulsippor, vitsippor och vårlök på ett naturresterat sen fikade vi lite. Det var så skönt väder. På eftermiddagen tog vi det lugnt hemma och slappade lite i solen efter alla fått lunch. Elliot sov lite i sin vagn och jag satt i brassestolen och hade det gutt. Vad jag älskar solen äntligen. Efter solningen så körde jag och Jonas skift. Först joggade jag runt skrotan det gick bra det var väldigt jobbigt men så skönt efteråt. Jonas sprang när jag kom hem. Han springer ju något längre kan jag säga. Får väl ha det som målsättning.

Imorgon är ännu en blank dag ännu inget planerat och det är så skönt. Jo förresten fam Petersson ska komma förbi på fika men annars lugnt. Det är så fint att vara ledig hela familjen och bara ta dagen som den kommer.

/Anne

Inga kommentarer: