07 april 2009

Vilken härlig dag...

Japp idag var Elliots läkarbesök. Det gick bra vi fick svar på en del frågor och så var det vägning och mätning. Ja nu väger lillemannen 9.6 kg. Ja det är inte underligt att han känns tung vår lille guldklimp. Vi gick hem över Ingelstorp och det var riktigt skönt fast det ännu inte hade blivit jättevarmt i luften.

Väl hemma var det lite fikapaus för mig och sen dags för lunch. Elliot fick sötpotatispure blandat med majspure. Det är väldigt bra att ha de där kuberna med majspure i frysen så blir det lite mer variation. Men nu var majspurén slut så det får bli till att göra ny. Fast är kul bara man har tid och det lär det väl bli lite hoppas jag till påskhelgen. Har även hunnit tvätta två maskiner tvätt och hängt ut. Den första var nästan torr det är perfekt med detta vädret. Har suttit ute och pratat i telefon också nästan två timmar och jag kan säga att solen tar hyfsat faktiskt. Kände att jag måste gå in och pausa lite. Elliot sover så gott ute i sin vagn han har sovit i två timmar nu. Det är bra för då är han pigg sen när Jonas kommer hem. Han skulle springa hem från jobbet idag så han blir lite sen. Han tränar inför kyrkstaffetten i maj.

Nu vaknade lillemannen så det blir ingen mer tid att blogga...

/Anne

2 kommentarer:

Ulle sa...

Ha ha, jag kommer ihåg första gången jag skulle göra majspuré, det var majs i hela köket! Vet inte hur jag lyckades men jag torkade majs i taket, på väggarna och på golvet! Sen blev det köpemajspuré...

Emma sa...

hej! ja imorgon dyker vi upp på babycafeet! det blir roligt o träffas en stund igen! vilken tid var det på föräldra gruppen? kram