18 april 2009

Lördag morgon...

Idag var Jonas uppe med Elliot tidigt. Själv har jag varit uppe ett antal gånger i natt. Han vaknar så får man gå upp och ta upp honom lite sen somnar han om eller så får han mat men inte varje gång. Kan ju vara lite beroende av hans förkylning. Jag hoppas det i alla fall för det börjar bli lite jobbigt att vakna flera gånger per natt känns som när han var liten liten bebis.

Nu får Jonas vila lite han har haft en jobbig vecka de flesta har jobbat en dag mindre denna veckan men inte min käre make eftersom han fick jobba i måndags också. Nu var det väl kanske inte det jobbigaste att dela ut priser och vara representativ på en travbana men ändå han fick inte vara hemma med oss vilket varit att föredra.

Igår skrev vi färdigt allt om huset det är så spännande. Den 2 juli levereras huset jisses nu börjar det kännas allt mer verkligt. Vi ska spana lite på tapeter och kakel och sånt framöver det känns helt fantastiskt men samtidigt lite pressande. Nu måste man ju välja rätt för man vill ju inte tapetsera om inom kort tid. Har funderat lite på tomten också och hur vi ska anlägga vår trädgård men det är klart ett senare problem. Först inne sen ute. Den 1 augusti ska bottenvåningen stå färdig. Då ska vi flytta in. Det blir nog lite mycket då för samma helg ska vi till Göteborg och då ska även tillträdet till vårt hus göras innan helgen. Japp det blir städfirma för där går min gräns det är värt varenda öre kan jag säga. Jag vet när vi flyttade från lägenheten så tänkte jag aldrig mer att jag flyttstädar. Ändå hade vi nyrenoverat badrum men det är jobbigt att flyttstäda.

På kvällen igår var vi bara tvungna att åka och kolla på tomten igen man kan ju inte låta bli helt enkelt. Elliot blev akuthungrig så vi åkte förbi Ica och handlade lite sen hem till Lasse och Inger. Väl där blev vi bjudna på grillat så det blev en jättetrevlig kväll med god mat.

Nu ska jag snart fixa lite frukost innan vi börjar storstädningen. Jag har verkligen inte hunnit med någon städning denna veckan så det får bli på helgen inte optimalt men vad gör man. Påsken ska städas bort och det är verkligen i behov av städning vår lilla hus. Det tar bara några timmar om man hjälps åt värre blir det i nästa hus jisses då är det lite fler kvadrat att städa. Hmm tänker inte fundera mer på det får ta det när det kommer... Pat säger att man aldrig kan få för stort hus det är ju enkelt för henne att säga som har städerska som kommer och städar och putsar fönster. Har funderat lite över det men jag vet inte om man vill ha en städerska hos sig, kanske bara anlita vid något tillfälle för tex putsning av fönster men varje vecka hmm jag får fundera på det... Det är ju ändå inte aktuellt så det blir inget problem...

/Anne

1 kommentar:

Ulle sa...

Ha ha ha, städning är jättekul! Övervåningen städas kanske inte lika ofta som nedervåningen...