24 juni 2009

Föräldragrupp?

Vilken heldag det blev idag. På förmiddagen grejade vi lite. Jonas skulle på byggmöte och sen hämtade han oss hemma. Så hade vi bilen på eftermiddagen. Vi var på Äventyrsbadet och handlade badkläder till Totten sådana med uv skydd. Byxor och tröja. Han blir nog coolaste ungen på stranden. Skulle köpa solkeps också men hittade ingen fin. Farmor Inger skulle göra en insats och se om hon kunde hitta någon. Kollade på baronen på barnaffären där men det såg ut som bonnkepsar allihop och det går ju inte för sig. Vi var på mitt jobb också och lämnade lite papper sen vidare på stan en sväng. Köpte en ny vagn till Totten. Jättefin grå och turkos "shoppingvagn". Har pratat om det länge om att ha en lite enklare vagn när man ska in till stan och så. Blev väldigt nöjd. Kollade även på bilstol men man blir så velig. Vi skulle vänta tills vi fick Audin innan vi skulle köpa för att få en som passar bra men jag bara drar ut på det. Det är så svårt att välja. Vi får väl se. Ska köpa en av min kusin också som mamma och pappa ska ha tänkte att det blir ju perfekt om jag ska åka och hälsa på med tåget. Det är ju inte det enklaste att släpa med sig då.

Ikväll var det även träff med föräldragruppen. Vi var väl båda ganska möra i kroppen men stressade hem gjorde vi och åkte iväg. Men det var bara vi som kom. Hmm vi känner väl oss inte som fullfjädrade föräldrar då kanske, hihi. Nåja det var bra för vi kunde ställa lite frågor till Ing-Marie och så pratade vi lite allmänt. Vår nya bvc tant är väldigt bra, verkligen jättetrevlig. Jag var ändå nöjd att vi tog oss tid att åka dit. Sen åkte vi till Trekanten och kollade in grunden. Snart färdigt och på fredag kommer huset. Jippi.

Imorgon ska jag iväg på hemligheter ska bli spännande sen kommer Jossan och hälsar på. Min lilla kusin har äntligen hittat till framsidan efter en tid på sveriges baksida (Halmstad). Nåja hon hade varit och hälsat på några i Böda och skulle stanna på vägen hem. Undrar om hon vill hänga på in till stan och gå på Cajsa-Stina imorgon. Jag ska fråga henne.

Nu är det fotboll igen. Tur att man slipper vara sysslolös.

/Anne

Inga kommentarer: