05 juni 2009

Fredag jippi äntligen helg

Ja nu är det helg igen härligt. Fast Jonas ska jobba en del denna helgen och det är inte så kul. Jag ska jobba ikväll ska köra ett interval pass men det gör inget för det är så kul. Kan vara gutt med lite extra pengar också. Jonas ska ha konferens imorgon för sina handlare och ikväll ska de ha aktiviteter ihop och sen ut på stan.

Farmor erbjöd sig att Elliot kan få sova hos dem inatt och jag tror det blir så. Kan jag passa på att städa huset och skjutsa på Jonas mellan alla hans jobbsaker. Nu när Elliot har börjat krypa är det svårt att få tid till att städa. Man måste hålla koll på honom så mycket eftersom han ska resa sig mot allt. Precis allt menar jag. På baby-cafet i onsdags skulle han resa sig mot en madrass som låg på golvet. Inte så lätt eftersom madrassen var typ 5 cm hög och när han tog tag så sjönk den mot golvet men har kämpade och försökte. Nåväl nu har han sovit en stund och jag har hunnit städa toaletterna. Ikväll ska jag städa resten av huset när Totten sover i Trekanten. Fast det blir nog lite konstigt när man kommer hem efter spinningen till ett tomt hus. Blir det för ensamt får jag väl åka ut till Trekanten.

Imorgon är det kalas i Ekna. Ska bli så kul att träffa alla släktingar hoppas att alla kommer. Det brukar oftast saknas någon men vi är ju så många så vi får nog kul ändå eller vad säger ni mina kära släktingar. Fast det är synd att inte Jossan är hemma hon jobbar väl med att svara i telefon om valet på söndag kan jag tänka mig. Men snart är hon hemma igen från den där hålan uppe i Norrland.

Skitväder är det här idag. De skulle börja mura grunden till huset men det går nog inte nu när det bara regnar hela tiden. Hoppas de hinner klart tills huset kommer annars blir det inget kul. Det är mindre än två månader tills vi flyttar. Så kul, vi har tapetförslag hemma som vi håller på att dividera om och kakel har vi spanat in en del men vi kan inte riktigt bestämma oss. Badrummet nere är vi nog ganska klara med men uppe är vi fortfarande lite fundersamma över. Fast det viktigtaste är ju badrummet nere för det ska ju fixas först. Och så var det kakel till köket Jonas föreslog samma kakel som Inger och Lasse har i sitt badrum. Det är mindre kakelplattor som de har som detaljer i sitt nya badrum. De är verkligen jättefint men när vi fick veta priset så tror jag vi letar lite till ;-). Kollade på badkar i går på Bauhaus också. Vi ska nog inte köpa där men det är bra för man kan se så många olika. De har verkligen hur mycket som helst. Vi är överens om ett stort badkar men utan bubblor. Vi säger båda två fy fasen för att få rent ett sånt. Jag vet att man kan köra medel så blir det rent inne i alla skrymslen men runt de där hålen som sprutar vatten där kommer det fastna avlagringar och sånt. Jag tycker det är tillräckligt tråkigt att torka ur ett vanligt badkar ska man då ligga och gno runt varje sådan rostfri detalj för att få rent, nej så kul är det inte. Då får jag väl bubbla på jobbet någon gång om man känner för det.

Tack för kommentarerna kul att jag var saknad av några det värmde.

Förresten är det någon som vet om det går att kolla på fotbollen i morgon ute på Ekna? Ska fråga mamma det får jag inte glömma ikväll.

Nu ska jag packa min och Tottens väska sen får jag nog väcka honom för han har sovit länge nu.

/Anne

1 kommentar:

Ulle sa...

Hej Anne! Skit i städningen och njut av att vara ensam, det är så sällan man är det. Jag har lärt barnen att vi städar tillsammans, inte lika ofta som tidigare, men det gör att när de sover /vilar så får man lite tid för sig själv. Guld värt! Ska bli spännande med ert hus, vi ser fram emot att komma och hälsa på i höst.