07 juni 2009

Redan söndagkväll

Helgen har gått jättefort. Känns knappt som vi har haft helg. Det har ju varit trevlig och så men tråkigt att Jonas har jobbat lite. I lördags åkte jag till Trekanten efter jag hade vaknat. Totten var ju där han hade sovit där. Det hade gått bra. Vi fikade lite kolakakor hade svärmor gjort och de är ju mina favoriter så det kan man ju inte tacka nej till en. Sen gick vi ner till "Trekanten-city" Det var Trekantens dag så vi skulle ner och se om det var något att ha. Det var mycket folk och faktiskt lite folkfest. Trevligt. Den lilla presentaffären var öppen. Jag vet inte riktigt vad man ska kalla den egentligen om presentaffär är rätt men de har mycket fina grejor. Marimekko och FilippaK. Jag handlade två ny muggar av våra favoritmuggar som jag bara älskar från FilippaK och så en vattenkanna från Marimekko med blå blomma. Har en del annat i den serien så jag tänkte att jag ville ha en sådan också. Är jättenöjd skulle kunna handla ännu mer men det får vänta till nya huset. Hittade jättefina handdukar från Marimekko rosa/cerisrosa med deras traditionella blommor. Ska nog fundera om inte de skulle passa bra in i badrummet nere.

På eftermiddagen åkte vi till Växjötrakterna. Skulle på kalas egenligen skulle vi vara i torpet i Ekna men det gick inte så vi fick vara i Öhr istället. Har varit där på fest några gånger i mitt liv så det var faktiskt lite flashbacks som kom när man steg över tröskeln. Det var väldigt trevligt förutom att min ena morbror blev biten av en hund ganska ordentligt. Jag är nu mer än någonsin övertygad om att ingen hund kommer i närheten av Totten någonsin inte så länge jag finns i närheten i alla fall. De är fasen livsfarliga. Vågar inte lita på någon hund nu inte ens den snällaste lilla skithunden i världen. Nepp blir inget med det. Tycker dock jättesynd om min andra morbror som var hundvakt han tog jätteilla vid sig förstod man. Det var ju inte hans fel men jag förstår honom visst skulle man bli ledsen om ens storebror blir biten. Resten av kvällen blev lite konstig och inte blev det bättre av att Sverige förlorade mot Danmark.

Detta måste bara diskuteras lite till. Jag undrar varför i hela världen (om Sara läser detta nu kommer nog hon att bli lite putt för hon gillar Kongo-Kim) man låter Kim Källström ta straffen när man har Zlatan. Helt allvarligt han har tagit hem Scuddetto eller hur fasen det nu stavas. Vann skytteligan för serie A. Har hur bra självförtroende som helst, alla vill ha honom i sitt lag, hörde att de getts en hel del bra bud på honom. Jag hade hellre haft Zlatan till att lägga straffen och man kan alltid vara efterklok men för fasen han kan ju det där bättre. Man ska göra det som man är bäst på och igår hade det nog varit bättre om Kim hade ägnat sig åt bänknötning för särskilt mycket bidrog han inte med. Men jag är stolt över bröderna Elm de gjorde inte bort sig tyckte inte jag. Synd bara att det dröjde så länge innan David fick komma in han hade nog kunnat vara en frisk fläkt. Istället bjuder man Danskarna på en framspelning i världsklass av en svensk back Micke Nilsson för fan man ska inte klacka bollen när man är svensk för man behärskar helt enkelt inte det. Samma fenomen som att "white men can´t jump" liksom. Nu har jag spytt lite galla och ska gå vidare i mitt liv. Tror det blir väldigt svårt att gå vidare till fotbolls VM i Sydafrika men undren tid kanske inte är förbi. Brossan och hans sambo hade varit och kollat live men han var inte så jätteimpad heller av matchen.

Nu ska jag gå och mysa lite med min man och titta på söndagsparty.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var Victor som kom in älskling. Vet att du har svårt att hålla reda på alla bröderna Elm men det kommer nog aldrig hända att David spelar i landslaget tyvärr.