28 juni 2009

Sommar och ledigt

Imorgon börjar ledigheten för Jonas. Det är så fantastiskt underbart så det inte är sant. Vi ska vara lediga tillsammans nu först 4 veckor sen 3 veckor till. Det är så gutt.

Igår var vi på stranden. Visst är han söt lillemannen i sina nya badkläder. Han satt inte still en minut mer än när han sov. Det är fullt ös tur att vi är många som hjälps åt. Sen skulle han krypa till de som låg bredvid och se vad de hade för sig. Det var skönt på favvoritstället granudden. Det är riktigt bra att kunna ligga på gräset och slippa ha med sig sand hem. Det är väldigt barnvänligt där men jag glömde kolla i de nya poolerna. Får göra det imorgon för vi tänkte åka en runda igen. Vi är ju lediga. Först ska vi bara hinna med att kolla kakelplattan vi lånade igår. Ska se om den passar i köket sen ska Jonas och Elliot in till jobbet snabbt och skriva på några papper. Hoppas han skyndar sig. Sen hem och hämta mig så ska vi dra till Öland efter Elliot fått lunch. Ska bli trevligt med lite sol får väl se hur det går när det bara är vi två. Har vi tur så får vi kanske sällskap av faster och onkel.

Idag har varit en jättetrevlig dag också. Jag fick sovmorgon och det var väldigt skönt var så himla trött. När vi fixat lite så gick jag och Totten bort till Tingbyskans. Åsas systers barn spelade fotboll där och jag ville dit och kolla lite. Jonas var hemma för han var tvungen att klippa gräset. Det var jättehögt. På eftermiddagen så kom mamma, pappa, Peter och Åsa så grillade vi. Det var smaskens och så gjorde jag en smulpaj med rabarber och jordgubbar. Väldigt god kombination om jag får säga min mening. Ikväll har jag fixat lite mat till totten och fryst in och plockat en del. Tänkte passa på att städa lite imorgon när Jonas är på jobbet. Det brukar vara lite svalare i huset på förmiddagen så då ska man nog orka det.

Nu är det läggdags har den fjärde boken av Mari Jungstedt att läsa.

/Anne

Inga kommentarer: