22 juni 2009

Midsommarhelgen slut...

Helgen har verkligen gått superfort. Det har varit jättetrevligt mycket att göra hela helgen. I lördags eftermiddag kom mamma och pappa. Det blev en lugn och trevlig hemmakväll. Man var ju inte särskilt intresserad av vin eller öl. Så det blev cola och fanta istället. Perfekt för min del.

Igår var det ju stora travdagen. Med fantastiskt väder, sol och lite mulet bara. Mamma, pappa, jag och Totten hade tänkt åka över till Köpstan på förmiddagen men så kom vi på att det kan vara lurigt att åka över för det är ju mycket trafik som ska hem efter midsommarhelgen så vi stannade kvar i Kalmar vilket var bra. Mamma och pappa skulle köpa sommarpresent till Totten så vi åkte till Giraffen. Vi skulle köpa mackor på strömssons till travet och ack vilken tur vi hade för leksaksaffären på Giraffen hade öppet så vi stannade till där. De hade precis vad mamma och pappa har pratat länge om att köpa. En giraff från fischer price. Elliot blev jätteglad vi monterade den igår kväll och han skrattade jättemycket. Men jag vågar inte sätta igång den ännu för Jonas sover än.

Ikväll kommer Inger och Lasse hem från Cypern. Det hade varit kanonväder där men det brukar det ju vara. Jonas och Elliot ska jag skjutsa dit innan jag åker till jobbet så får jag komma dit lite senare.

Nu är det bara 4 dagar kvar sen är det fredag och då kommer huset. Ska bli så spännande. Det är ju perfekt väder också. Jonas jobbar bara denna veckan också sen är han ledig läännge. Ska bli så kul att ha hela sommaren framför oss bara ledigt.

Det verkar som om det ska bli fint väder idag. Så himla gutt.

/Anne

Inga kommentarer: